Контрольна робота з теми:
"Пряма мова. Діалог. Цитати. Просте ускладнене та неускладнене
речення"
9 клас
1. Правильно
поставлено розділові знаки в реченні:
А "Христе, тікаймо!", - твердо й рішуче
прошепотіла до неї Олеся.
Б "Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я
гавкав", - жалівся дід.
В Тоді громада загула прелюто: - "Вона ж свій
злочин визнала прилюдно!"
Г "Це я, ваш Пірат, впізнаєте? – гавкав він
крізь сльози – О, який я щасливий!"
Д Як ударив вдруге – вона й попросилась – "Не
рубай, коханий, бо я – твоя мила".
2.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
А Подивився на чисту пелену снігу, а тоді написав
пальцем великими літерами: "Судив і присуд виконав я – Григорій
Многогрішний. А за що – цей пес сам знає".
Б "Ти, Михайле, - кажу, - хоч би разочок на
неї глянув. Бач, як вона до тебе світиться".
В Мама довго мовчить, потім зітхає і
каже:"Вона любила твого тата. А ти на нього схожий…"
Г "Цирк? – перепитав Оверко, - Рід наш
великий, голови не щитані, крім нас двох, ще троє рід носять".
Д Нема Січі; очерети у Дніпра питають:"Де-то
наші діти ділись, де вони гуляють?"
3. Правильно
побудоване речення з непрямою мовою:
А Нимидора сказала Миколі, що я весь свій дитячий
і дівчачий вік поневірялась у чужій хаті.
Б Микола сказав батькам, що він не хоче сватать Варки.
В Захар беркут сказав, що доки ми будемо держатися
купи, ніяка сила нас не переможе.
Г Мати сказала Миколі, що восени пошлемо старостів
до Варки.
4. Правильно
оформлена цитата в реченні:
А Поет змальовує
всенародний визвольний рух, коли: "жінки навіть з рогачами пішли в
гайдамаки".
Б "Він був сином
мужика і став володарем у царстві духа", - писав про Т.Шевченка його
великий спадкоємець І.Франко.
В Шевченко докоряє тим
українцям, які запопадливо чекають, коли: "німець історію нашу нам
розкаже".
Г З болем пише Шевченко про
українське село:
"Чорніше чорної землі
Блукають люди; повсихали
Сади зелені."
Прочитайте
текст. Виконайте завдання 5 – 7 до нього.
(1) До Агалової кибитки
прискакав царський гонець і передав, що Скіпур хоче побачити племінника. (2)
Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Скіпур сидів біля своєї
кибитки. (4) Побачивши Агала, він указав йому на місце поруч себе. (5)
"Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на
полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Агалові мисливський азарт.
(7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів
Агал.
5. Схемі
"П, - а, - п". відповідає речення:
А 1
Б 4
В 5
Г 8
6. Непряму мову передає речення:
А 1
Б 2
В 5
Г 8
7. Схемі
"П?" – а. відповідає речення:
А 1
Б 4
В 5
Г 8
8. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).
Приклад
1 Он бачиш там питає дика
рожа Чи я хороша?
2 Що ж йди Іванку покірно
обзивалась Марічка Така нам доля судилась.
3 Майстро десь зірвався
сказав Оверко Половець і оглянув степ.
4 Одчини перше ворота
озвався Шрам а потім біжи собі куди хоч.
Схема речення
А "П, - а, - п".
Б "П", - а.
В А:"П?"
Г "П, - а: - П".
Д "П, - а. – П".
Завдання з
вибором однієї або кількох правильних відповідей
Прочитайте
текст. Виконайте подані після нього завдання 9 – 11. розділові знаки пропущено.
(А) Дядька Їгора я люблю хоч і не знаю його імені.
(Б) Це вже я сам вигадав Їгор. (В) Можна б звісно розпитати в нього яке життя
прожив та не хочеться в’язнути до людини мовчазної і роботящої. (Г) Того ранку
дядько виринув назустріч мені з туману зовсім несподівано. (Д) Тут є якась
стежка до ляху навпростець?спитав я привітавшись. (Е) Дядько скинув з плеча
в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків зняв картуза аж тоді сказав
Стежки нема а прослідо як придивишся знайдеш. (Є) Спасибі ж вам подякував я.
(Ж) Тане спасибі а піддай в’язку одмовив дядько і коли в’язка вже в нього на
плечах була усміхнувся Ну бувай.
9. Пряма
мова розірвана словами автора в реченні
А Б В Г Д Е Є Ж
10. Речення з непрямою
мовою
А Б В Г Д Е Є Ж
11. Поставити розділові знаки в такій послідовності :
лапки, кома тире, крапка треба в реченні:
А Б В Г Д Е Є Ж
Контрольна робота з теми:
"Пряма мова. Діалог. Цитати. Просте ускладнене та неускладнене
речення"
9 клас
1. Правильно
поставлено розділові знаки в реченні:
А "Мамо… - і зітнувся, дивлячись на матів:
- Дозвольте вас так називати, бо ви ж така…як і моя мати".
Б Олеся промовляла тихо,
утопаючи в нестерпній тузі, "Прощайте, матінко моя рідна, не забувайте
мене…"
В "Гальт! Руки вгору!
Виходь!", гукнув німецький єфрейтор, з'явившись на порозі якраз в момент
пострілу.
Г Подивився ще раз з-під
волохатих брів на хворого і сказав "Тут ти вдома. Зрозумів?"
Д"Мати Божа, Царице
небесна, - гукала баба в саме небо, - голубонько моя, святая великомученице,
побий його, невігласа, святим твоїм омофором!"
2. Речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено):
А Степан підступив ближче тихо запитав Невже
ніякої надії
Б Синоптики попереджали про можливість ускладнення
погодних умов
В От спинивши його й питаю чи давно він з коша і
чи далеко Господь несе
Г Лікар повідомив про небезпеку споживання грибів
зібраних на забруднених територіях
3. Правильно
побудоване речення з непрямою мовою:
А Мати сказала Миколі, що восени пошлемо старостів
до Варки.
Б Микола сказав батькам, що він не хоче сватать
Варки.
В Захар беркут сказав, що доки ми будемо держатися
купи, ніяка сила нас не переможе.
Г Нимидора сказала Миколі, що я весь свій дитячий
і дівчачий вік поневірялась у чужій хаті.
4. Правильно
розставлено розділові знаки в діалозі:
А – Пустіть мене, дядьку, в
театр!
- Чого захотів! Я тебе пущу, але так, щоб знав, де
раки зимують.
- Я вже знаю, де вони зимують.
Б – Коли ж можна прийти? –
- На мене, то хоч і завтра! Батько чи мати є в
тебе? –
- Ні, я сирота. –
В – От коли б твоєму татові
я привів сліпого вовка, він би його вилікував? –
- Вовка? –
- Так. –
Г – Ну що ти побачив там? -
- Хмари, а більш нічого. -
- Подивись краще, може, то й не хмари.
Прочитайте
текст. Виконайте завдання 5 – 7 до нього.
(2) До Агалової кибитки
прискакав царський гонець і передав, що Скіпур хоче побачити племінника. (2)
Вони їхали швидко, й скоро показалися перші поля. (3) Скіпур сидів біля своєї
кибитки. (4) Побачивши Агала, він указав йому на місце поруч себе. (5)
"Там, - махнув рукою невизначено на північ, - багато птахів, поїдемо на
полювання". (6) Полювання завжди пробуджувало в Агалові мисливський азарт.
(7) Сторожкі птахи не підпускали до себе. (8) "Дрохви?" – зрадів
Агал.
5. Схемі
"П, - а, - п". відповідає речення:
А 4
Б 5
В 8
Г 1
6. Непряму мову передає речення:
А 2
Б 8
В 1
Г 5
7. Схемі
"П?" – а. відповідає речення:
А 8
Б 5
В 4
Г 1
8. Установіть
відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).
Приклад
1 Ет байдуже озвалась
матуся то був день, то сполох був, та й годі.
2 А ясень їй киває в
верховітті Найкраща в світі!
3 Це і все. Я йду
помститися, Олесю сказала Христя.
4 Драбиною її плещи, та
добре! кричала Кайдашиха Нехай не збирає яєць на нашому горищі!
Схема речення
А А:"П!"
Б "П", - а.
В "П, - а, - п".
Г "П, - а: - П".
Д "П! – а. – П!"
Завдання з
вибором однієї або кількох правильних відповідей
Прочитайте
текст. Виконайте подані після нього завдання 9 – 11. розділові знаки пропущено.
(А) Дядька Їгора я люблю хоч і не знаю його імені.
(Б) Це вже я сам вигадав Їгор. (В) Можна б звісно розпитати в нього яке життя
прожив та не хочеться в’язнути до людини мовчазної і роботящої. (Г) Того ранку
дядько виринув назустріч мені з туману зовсім несподівано. (Д) Тут є якась
стежка до ляху навпростець?спитав я привітавшись. (Е) Дядько скинув з плеча
в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків зняв картуза аж тоді сказав
Стежки нема а прослідо як придивишся знайдеш. (Є) Спасибі ж вам подякував я.
(Ж) Тане спасибі а піддай в’язку одмовив дядько і коли в’язка вже в нього на
плечах була усміхнувся Ну бувай.
9. Пряма
мова розірвана словами автора в реченні
А Б В Г Д Е Є Ж
10. Речення з непрямою
мовою
А Б В Г Д Е Є Ж
11. Поставити розділові знаки в такій послідовності :
лапки, кома тире, крапка треба в реченні:
А Б В Г Д Е Є Ж