Самостійна робота з теми:
"Займенники й контекст"
11 клас
1. У
котрому рядку всі займенники особові:
Б своєму, собою, абичого,
іншу
В ні з ким, ніскільки, чиє,
нашу
Г кого-небудь, вашого, це ,
всіма
А дехто, скількома, чим, її
Б котрого, кого, чого,
якому
В до декого, будь-який,
щось, мені
Г скільки, щоб, ніякий,
хтось
А мій, такому, вашого,
всього
Б той, стільки, отого, сей
В самого, свого, сей,
якийсь
Д абихто, дехто, якийсь,
такого
4. У
котрому рядку всі займенники присвійні:
Б твоїм, наших, вашими, мої
В ними, тобою, стількох,
якого
Г чого, якому, якусь, тебе
А що-небудь, стільки, його, хто-небудь
Б інший, той, абищо, жодний
В казна-що, щось, деякого,
будь-хто
Г жоден, стільки, її,
хто-небудь
А познайомилися з ним,
завітали до нього, подарували їй
Б летів над ними, гостювали
в неї, зустріли його
В відвідали його, пообідали
з нею, поставили в її кімнаті
Г відібрали в нього,
лікували його, її очі
7. До
одного розряду належать займенники в рядку:
Б всього, кожним, саму
В який, чиїм, ніякого
Г тебе, вами, тим
8.
Правильною є форма займенника в рядку:
Б необхідно з їми
порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
А Усім нам дуже сподобалась
модерна вистава.
Б Їхніми рецептами досі
користуються кулінари.
В Крім неї, ніхто більше не
написав рецензії.
Г Завдяки ним ми вивчили
кримськотатарську.
10.
Займенник МІЙ можна замінити займенником СВІЙ у реченні:
А Благословенна будь, моя
незаймана дівице Десно.
Б Більша частина мого
життя, так чи інакше пов’язана з театром.
В Університет, де працює
мій тато, здобув статус національного.
Г Я пам’ятаю вчительку мою,
просту і скромну, і завжди спокійну.
11.
З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
І тополя
там на алеї дуже тісно.
Я ж
Україноньку молю: "Не відлюби
Оцю мою
малесеньку вітчизну!"
А 3 Б 4
В 5 Г 6 Д 8
12.
З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
Без тих
гучних банкетів і лахміття,
Яке мені
здається просто сміттям,
Що полонило
нерозумних нас.
А 3 Б 4
В 5 Г 6 Д 7
Ти наче вже і вільна як-не-як,
Та ще
живеться важко тобі, Нене.
Всі
пробують тебе на міць і смак,
Чи все в
тобі добротне, достеменне.
А 3 Б 5
В 6 Г 7 Д 8
А Від одного удару дерево не падає.
Б Одна ластівка не робить весни.
В Один день блисне, а сім
днів кисне.
Г Одним колесом не поїдеш.
Д Одні очі і плачуть, і сміються.
А Казка – це свіжий вітер,
що роздмухує вогник дитячої мрії.
Б Я тобі сказати хочу,
друже, що мрій дитячих я не розгубив.
В Так тихо, спокійно, що
хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Пам'ятайте, що книги – це
тисячолітня мудрість людини.
Д Здавалося, що якийсь
чарівник убрав дерева в золоті шати.
16. Слово
ЩО є займенником у реченні:
А Мак облітає так швидко,
що не встигає зів'янути.
Б Неба було так багато, що
очі тонули в нім, як у морі.
В Як добре знати, що тебе
веде твій власний шлях.
Г У парі з тобою ми будем любити
усе, що на серце лягло.
Д Криниця ця така глибока,
що видно зорі з неї і у ній.
17. Слово
ЩО є займенником у реченні:
А Чому не знало серце
молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Б Знай, що в світі найтяжче
– це серце носить студене.
В Стояла така тиша, що було
чути, як плаче надламана гілка.
Г Хіба не бачите, що вся
земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Д Не знаю я, що буде пісня
нас, в які природа убереться шати.
ЗАВДАННЯ З
ВИБОРОМ ОДНІЄЇ АБО
КІЛЬКОХ ПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ
Прочитайте
текст. Виконайте подані після нього завдання 18 – 20.
(А)
Найбільше мене дивувала і вабила сосна. (Б) Ласкава доля вготувала їй місце на
південній стороні. (В) Отож золотилась і пишалась вона на всю околицю. (Г) Ця
сосна обігнала на метрів тридцять0сорок усіх своїх ровесниць. (Д) І досі вона
стоїть у моїй уяві такою, якою побачив уперше, до якої звик у дитячому віці.
(Е) Можливо, та сосна ввійшла в моє життя і поселилась в якихось там клітинах
мозку. (Є) З її вершини я вперше в житті заглянув у свою долю, побачив ту велич
і красу, яка стала в моєму житті вирішальною.
18.
Присвійні займенники вжито в реченнях:
А Б
В Г Д
Е Є
19.
Займенники виконують роль підмета в реченнях:
А Б
В Г Д
Е Є
20.
Відносні займенники вжито в реченнях:
А Б
В Г Д
Е Є
Самостійна
робота з теми: "Займенники й контекст"
11 клас
1. У
котрому рядку всі займенники означальні:
Б цього, такій, стільки,
того
В собі, усьому, чиїх, цим
Г тим, ця, такою, цієї
А якийсь, вони, ніхто, будь-який
Б нами, кожен, будь-хто,
його
В нікому, ніякого, ніщо,
нічийого
Г її, всякого, моєму,
нікого
А котру, тих, тобі, твоїх
Б твоїм, наших, вашими, мої
В ними, тобою, стількох,
якого
Г чого, якому, якусь, тебе
А що-небудь, стільки, його, хто-небудь
Б інший, той, абищо, жодний
В казна-що, щось, деякого,
будь-хто
Г жоден, стільки, її,
хто-небудь
А познайомилися з ним,
завітали до нього, подарували їй
Б летів над ними, гостювали
в неї, зустріли його
В відвідали його, пообідали
з нею, поставили в її кімнаті
Г відібрали в нього,
лікували його, її очі
6. До
одного розряду належать займенники в рядку:
Б всього, кожним, саму
В який, чиїм, ніякого
Г тебе, вами, тим
А Хто буде сьогодні
черговим?
Б Я здогадалась, який
подарунок ви принесли.
В Кого ти зможеш
випередити?
Г Яким маршрутом ви
рухались?
8.
Правильною є форма займенника в рядку:
Б необхідно з їми порадитись
В відзначають цими днями
Г допомогли її в підготовці
А Їхніми рецептами досі
користуються кулінари.
Б Усім нам дуже
сподобалась модерна вистава.
В Крім неї, ніхто більше не написав рецензії.
Г Завдяки ним ми вивчили кримськотатарську.
10.
Займенник МІЙ можна замінити займенником СВІЙ у реченні:
А Благословенна будь, моя
незаймана дівице Десно.
Б Університет, де працює
мій тато, здобув статус національного.
В Більша частина мого
життя, так чи інакше пов’язана з театром.
Г Я пам’ятаю вчительку мою,
просту і скромну, і завжди спокійну.
11.
З'ясуйте, скільки займенників у цьому уривку:
І тополя
там на алеї дуже тісно.
Я ж
Україноньку молю: "Не відлюби
Оцю мою
малесеньку вітчизну!"
А 5 Б 8
В 3 Г 6 Д 4
Я хочу жити просто, без прикрас,
Без тих
гучних банкетів і лахміття,
Яке мені
здається просто сміттям,
Що полонило
нерозумних нас.
А 7 Б 4
В 6 Г 5 Д 3
Ти наче вже і вільна як-не-як,
Та ще
живеться важко тобі, Нене.
Всі
пробують тебе на міць і смак,
Чи все в
тобі добротне, достеменне.
А 5 Б 3
В 6 Г 7 Д 8
А. Одні очі і плачуть, і сміються.
Б Одна ластівка не робить весни.
В Один день блисне, а сім
днів кисне.
Г Одним колесом не поїдеш.
Д Від одного
удару дерево не падає
А Мак облітає так швидко,
що не встигає зів'янути.
Б Неба було так багато, що
очі тонули в нім, як у морі.
В Як добре знати, що тебе
веде твій власний шлях.
Г У парі з тобою ми будем любити
усе, що на серце лягло.
Д Криниця ця така глибока,
що видно зорі з неї і у ній.
16. Слово
ЩО є займенником у реченні:
А Казка – це свіжий вітер,
що роздмухує вогник дитячої мрії.
Б Я тобі сказати хочу,
друже, що мрій дитячих я не розгубив.
В Так тихо, спокійно, що
хочеться сісти на човен і поплисти.
Г Пам'ятайте, що книги – це
тисячолітня мудрість людини.
Д Здавалося, що якийсь
чарівник убрав дерева в золоті шати.
17. Слово
ЩО є займенником у реченні:
А Хіба не бачите, що вся
земля в якімсь чеканні дивнім мліє.
Б Знай, що в світі найтяжче
– це серце носить студене.
В Стояла така тиша, що було
чути, як плаче надламана гілка.
Г Чому не знало серце
молоде, що тільки мати може вічно ждати?
Д Не знаю я, що буде пісня
нас, в які природа убереться шати.
ЗАВДАННЯ З
ВИБОРОМ ОДНІЄЇ АБО
КІЛЬКОХ ПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ
Прочитайте
текст. Виконайте подані після нього завдання 18 – 20.
(А)
Найбільше мене дивувала і вабила сосна. (Б) Ласкава доля вготувала їй місце на
південній стороні. (В) Отож золотилась і пишалась вона на всю околицю. (Г) Ця
сосна обігнала на метрів тридцять0сорок усіх своїх ровесниць. (Д) І досі вона
стоїть у моїй уяві такою, якою побачив уперше, до якої звик у дитячому віці.
(Е) Можливо, та сосна ввійшла в моє життя і поселилась в якихось там клітинах
мозку. (Є) З її вершини я вперше в житті заглянув у свою долю, побачив ту велич
і красу, яка стала в моєму житті вирішальною.
18.
Присвійні займенники вжито в реченнях:
А Б
В Г Д
Е Є
19.
Займенники виконують роль підмета в реченнях:
А Б
В Г Д
Е Є
20.
Відносні займенники вжито в реченнях:
А Б
В Г Д
Е Є