Загальна кількість переглядів сторінки

http://www.clocklink.com/clock_history

вівторок, 15 березня 2016 р.

Самостійна робота №9 з теми: "Складне речення" 11 клас

Самостійна робота №9 з теми: "Складне речення"
11 клас
1. Безсполучниковим складним, в якому зміст обох простих речень протиставляється або зіставляється, є речення:
А  Минув рік, минув другий – козака немає.
Б Ізот Лобода було сокиру зробить -  нічим її не пощербиш.
В Погуляли – купою на купі од Києва до Умані лягли ляхи.
Г Висипали запорожці – лиман човни вкрили.
2. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в рядку (розділові знаки пропущено):
А Пахнуть сонцем дині спілі хмелем б'ють меди скажені.
Б Поглянув я на ягнята не мої ягнята.
В Була б охота знайдеться робота.
Г Білі мухи налетіли все подвір'я стало біле.
3. Тире ставиться у безсполучниковому складному реченні:
А Гаряча хвиля раптово вдарила в серце у руках він тримав гарно вишиту шовковою заполоччю лляну сорочку.
Б Климко підвівся ноги одразу загули і налилися гарячим.
В На луках туманець при самій воді стелеться лелеки вздовж болота походжають.
Г Дивлюсь позаду мене вода озеро.
4. Після речення Ранок сонячний … треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати:


А вечір доволі холодний.
Б подуває легкий вітерець.
В море виграє хвилями.
Г сади буяють ароматами.


5. Двокрапка ставиться у безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущено):
А Раптом моє серце тенькнуло опутилося трохи вниз і радісно завмерло неподалік від отруйного стебла воронячого ока стоять два близнюки-червоноголовці.
Б Море чисте спокійне небо голубе сонячне проміння скопом сиплеться в воду.
В Не було ні хомута ні голобель ніхто не сіпав за віжки вказуючи шлях.
Г Розпочалися жнива закочуй рукава.
6. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити тире в рядку (розділові знаки пропущено):
А Та сам я шукав не істини модні розшукую в хаосі власну особу.
Б Облітають квіти обриває вітер пелюстки печальні в синій тишині.
В Та диво дивне в лютій тісноті я відчуття безмежжя не втрачаю.
Г Саду нашого не впізнати густим роєм білого цвіту обліпило кожну гілочку.
7. Безсполучниковим складним є речення:
А Чорнокрилі розбишаки відлітають геть, сердито та хрипко перемовляються між собою.
Б Літа мої молодії марно пропадають, очі плачуть, чорні брови од вітру линяють.
В Із-за лісу, з-за туману місяць випливає, червоніє, круглолиций, горить, а не сяє.
Г Біга Катря боса лісом, біга та голосить.
8. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено):
А Я знаю мова мамина свята.
Б Весна іде красу несе.
В Боятися вовків у ліс не ходити.
Г Не штука ганьбити штука ліпше зробити.
9. Безсполучниковим складним, частини якого вказують на одночасність дій або явищ, є речення:
А Діти намостили птахові м'яку постіль з вати у старій картонній коробці з-під взуття; її поставили біля Чубарикового ліжка.
Б Лось опустив голову, принюхуючись до ополонки, далі, з витягнутою шиєю, ступив ще трохи, ось-ось маючи торкнутися губами до осклілого блакитного шумовиння, ніздрі затремтіли в передчутті холодної води.
В Ось тільки в лісі туман тримається якнайдовше, він тут хапається за кожен виярок, сіріє в горіховій гущавині, коливається над дзеркалом озера.
Г Командир глянув на годинник, інші глянули теж.
Завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей.
Прочитайте текст. Виконайте завдання 10 – 12 після нього.
(Окремі розділові знаки пропущено)
/А/ Влучний постріл Добрині став сигналом з Княжої Гори посипався град стріл. /Б/ Сотні татар побігли вперед підняли луки хмара стріл затьмила небо. /В/ Іванцьо торкнув пораненого батька за плече: /Г/ - Хто ж буде воєводою? /Д/ Всі ви по черзі. /Е/ Загине або зазнає поранення Іванцьо воєводою стане Петрусь! /Є/ - А моя воля така йди вниз до хати! /Ж/ Ти незрячий тяжко поранений тільки заважатимеш нам тут! /И/ Та радість була недовгою в багатьох місцях татарам пощастило здертися на вал і зав’язати рукопашний бій.
10. Безсполучниковим складним є речення:
А Б В Г Д Е Є Ж И
11. Безсполучниковим складним, між частинами яких ставиться двокрапка, є речення:
А Б В Г Д Е Є Ж И
12. Безсполучниковими складними, між частинами яких ставиться тире, є речення:

А Б В Г Д Е Є Ж И

Самостійна робота №9 з тем: "Складне речення"
11 клас
1.Безсполучниковим складним, в якому перше речення повідомляє про умову дії в другому реченні, є речення:
А Пішла б же я  утопилась – жаль душу згубити.
Б Зілля дива наробило – тополею стала.
В Захочеш свіжини – приходь на вечерю до нас.
Г Зійшло сонце – ляшки-панки покотом лежали.
2. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити кому в рядку (розділові знаки пропущено):
А Торгуй правдою більше бариша буде.
Б Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.
В Угорі почало виднішати місяць зійшов.
Г Хочеш їсти калачі не сиди на печі.
3. Крапка з комою ставиться у безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущено):
А В житах заблудилась дорога нагорбатились верби над нею за ними прокльовуються зорі.
Б Повалило снігом потонули в ньому хати і дерева невидима собачня потягнула свої зморені голоси по своїх домівках.
В Небо над Києвом висіло похмуре беззоряне принишкле воно теж ждало чогось лихого тяжко дихалося під таким небом город був наче накритий ним здавалося все має тут задихнутися ще до ранку.
Г Тут уже зблискували вогні чулися людські перегуки й перемови гоготіли полум’я в печах роздмухувалися горни в кузнях.
4. Після речення Цвітуть яблуні… треба поставити кому, якщо серед варіантів його продовження вибрати:

А прийшов травень.
Б пахнуть білі гречки
В значить справжня весна.
Г розносяться пахощі навколо.

Прочитайте текст. Виконайте завдання 5 – 7 до нього.
/1/ Агал витягнув із шкіряних піхов гострого довгого ножа, прицілився й метнув у кибитку, що стояла кроків за тридцять. /2/ Ніж застряг у дошці на палець, вона тріснула  й розкололась. /3/ Так, у нього рука тверда і око зірке – нехай вороги стережуться.
/4/ Минув ще тиждень. /5/ Тепер Борисфен був на відстані триденного переходу. /6/ Далі табуни й отари не йшли: тут починалися володіння скіфів-хліборобів. /7/ Після обіду на вигоні біля Агалової кибитки всі зібрались на захоплююче видовисько: молоді пастухи об’їжджали коней.
5.Частини синтаксично рівноправні в безсполучниковому складному реченні:

А 1
Б 2
В 6
Г 7

6. Друга частина розкриває зміст першої в безсполучниковому складному речення:

А 2
Б 3
В 6
Г 7

7. Друга частина називає причину дії, про яку повідомляє перша частина, в безсполучниковому складному реченні:

А 2
Б 3
В 6
Г 7

8. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити тире в рядку (розділові знаки пропущено):
А Продержало з тиждень морозом земля заклякла як кістка.
Б Осінній вечір морозом дихав у небі місяць немов п’ятак.
В Пробачайте поетам дивацтва незлі небагато поетів живе на землі
Г Вечорами вже не співали дівчата на витинали гопака гармоністи.
9. Безсполучниковим складним, частини якого є синтаксично рівноправними, є речення:
А Сашко не повірив своїм очам: на стежці перед ним стояв Сіроманець!
Б Ось упала галузка, ось розігнулася гілка, ось з-під листка грабового вивільнилась мережана лопать папороті.
В І мати одразу зрозуміла його: Андрій задумав убити свого брата Остапа.
Г Перші краплі крихітними копитцями пробігли по затоці – починався дощ.
10. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено):
А Я знову вгадую приїдеш ти чи ні?
Б Закрався вечір на трави оживуть отави.
В Дощ упав на трави оживуть отари.
Г Зрубав дерево посади два.
11. Безсполучниковим складним, в якому друга частина розкриває або доповнює зміст першої, є речення:
А Мрячився дощ, пригорі-долині миготіло село, гуркотів у небі високий літак.
Б Але він не міг того зробити: кричати не вулиці не личить благородним дітям.
В Зовні софора трохи схожа на акацію, тільки молодою її гілки навмисне покрутять та пов'яжуть.
Г Вони були зодягнені чистенько і просто: дівчатка ходили в спідничках з блузочками, хлопці – в широченних, відпрасованих штанах.
12. Установіть відповідність.

Смислові зв’язки між частинами
А перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини
Б друга частина розкриває причину дії, про яку йдеться в першій частині
В друга частина розкриває, пояснює зміст першої частини
Г перша й друга частини повідомляють про події, які відбуваються одночасно.



Речення
  1. Сойка підступна птиця: вона мастак нищити дрібне птаство і їхнім же голосом веселити себе.
  2. Дедалі більш видніє, степ ширшає, розпросторюється після нічної мли.
  3. А слово скаже – з пам'яті не викинеш.
  4. Бджоли раді цвіту – люди літу.
  5. Однокрил вибрався з кущів, присів біля вогнища і дивився на жар: він, як і всі гайворони, любив блискуче.