Контрольна робота
Синтаксис. Словосполучення
І варіант
Початковий рівень
- Укажіть рядок, у якому всі подані
словосполучення є іменниковими:
А мій край; земелька свята; отруєний журбою
Б падають вниз; шукати ганьбу; гнути клена
В сонячний ранок; розлука з тобою; сад пісень
Г повільно йти; велика скриня; дивитися на небо
2. Укажіть рядок, у якому
всі виділені в словосполученнях слова є головними:
А останнє літо;
дивляться мовчки; говорити тихо
Б двічі
на день; дзеркало площ; крапля роси
В третя
рота; дихати легко; терновий кущ
Г цікава книга;
ваш будинок; кава по-турецьки.
3. Усі подані
словосполучення є іменниковими в рядку:
А доброта перемагає; схожий на батька; хтось із
них
Б берег річки; осіння прохолода; батьківська
хата
В розмовляти про справи; один із багатьох; німе
запитання
Г брат з сестрою; уміння працювати; міцніший за
сталь.
4. Допущено помилку у
словосполученні в рядку:
А поквитатися з насмішником
Б ліки для хвороби
В покладатися на друзів
Г братися за роботу
5. Зазначте неправильне твердження.
А Узгодження —
такий спосіб зв’язку, при якому залежне слово
ставиться у тих же формах, що і головне.
Б Керування —
такий спосіб зв’язку, при якому залежне
слово ставиться в тому відмінку (з
прийменником чи без прийменника), якого вимагає головне
слово.
В Прилягання —
такий спосіб зв’язку, при якому залежне
незмінюване слово з’єднується з головним
лише за змістом.
Г Вид і
тип словосполучення визначаються за залежним
словом у словосполученні, відповідно до його
частиномовної приналежності.
6.
Які варіанти не можна
використати для утворення словосполучення зі словом світло?
А Яскраве.
Б Небесне.
В Надзвичайне.
Г Загасло.
Середній рівень
7. До словосполучення
першого стовпчика доберіть синонімічне з другого стовпчика.
1. Після заняття
А кленова гілка
Б закінчення занять
В калинова гілка
Г закінчивши заняття.
8. Прочитайте текст.
Позначте речення, у яких наявна помилка пунктуаційна.
(1) Швидко линуть весняні
дні відцвіли первоцвіти, одяглися в зелені шати дерева, підростає пшениця. (2)
На двадцять сьомий день, відколи ми знаємо одне одного польовий соловейко в
перше не став на крило. (3) І я зрозумів, що за цей час у нього встигли вирости
пташенята, а значить, відпала потреба ховатися з гніздом і щодня водити мене за
ніс.
9. Установіть
відповідність між словосполученням і головним словом у ньому
1) утомлена мама
2) утомлена за день
3) утома від роботи.
А утома
Б мама
В утомлена
Г від роботи
10. Установіть
відповідність між словосполученнями, які є синонімічними:
1) роботу виконано
2) після повернення зі школи
3) вершини за хмарами
А робота виконана
Б захмарні вершини
В повернувшись зі школи
Г виконавши роботу.
Достатній рівень
11. Укажіть усі можливі
словосполучення в реченні
Добре
тоді відпочив у садибі вранці та ввечері Іванко.
А Добре відпочив, у
садибі відпочив, відпочив Іванко, добре у садибі, добре вранці, тоді
відпочив, добре ввечері.
Б У садибі вранці,
вранці та вечері, добре відпочив, відпочив у садибі, добре вранці, відпочив
тоді.
В Добре
відпочив, відпочив Іванко, відпочив у
садибі, тоді відпочив, добре вранці, добре ввечері.
Г Добре
відпочив, відпочив у садибі, відпочив
вранці, відпочив ввечері, тоді відпочив
12. Укажіть правильно перекладені
словосполучення.
А Вихід на
сцену, балакати по телефону, вчитися на
рідній мові.
Б Подякувати всіх,
зрозуміти на справі, увійти в становище.
В Просити до столу,
готуватися до прибирання, видавати по рахунку.
Г Ділова
пропозиція, стосовно справи, перекласти українською,
звернутися за проханням.
Високий рівень
- Напишіть десять дієслівних словосполучень (тип зв’язку — керування). Введіть їх у складені речення. Розберіть словосполучення.
Контрольна робота
Синтаксис. Словосполучення
ІІ варіант
Початковий рівень
- Укажіть рядок, у якому всі подані словосполучення є дієслівними:
А мій край;
земелька свята; отруєний журбою
Б падають
вниз; шукати ганьбу; гнути клена
В сонячний
ранок; розлука з тобою; сад пісень
Г повільно
йти; велика скриня; дивитися на небо
2. Укажіть рядок, у якому всі виділені в
словосполученнях слова є залежними:
А останнє літо; дивляться мовчки; говорити
тихо
Б двічі на день; дзеркало площ; крапля роси
В третя рота; дихати легко; терновий кущ
Г цікава книга; ваш будинок; кава по-турецьки.
3. Усі подані словосполучення є прислівниковими
в рядку:
А хліб і
сіль; ближче до людей; далеко від дому
Б жити
чесно; щедро пригостити; п’ятами накивати
В згідно з
законом; моторошно від страху; радісно на душі
Г
повернутися пізно; краще за художника; щиро привітати.
4. Помилку допущено в словосполученні в рядку:
А погляд на
проблему
Б опанувати
мову
В захворів
завдяки недбальству
Г згідно з
розпорядженням.
5. Зазначте неправильне твердження.
А Узгодження —
такий спосіб зв’язку, при якому залежне слово
ставиться у тих же формах, що і головне.
Б Керування —
такий спосіб зв’язку, при якому залежне
слово ставиться в тому відмінку (з
прийменником чи без прийменника), якого вимагає головне слово.
В Прилягання —
такий спосіб зв’язку, при якому залежне
незмінюване слово з’єднується з головним
лише за змістом.
Г Вид і
тип словосполучення визначаються за залежним
словом у словосполученні, відповідно до його
частиномовної приналежності.
6. Зазначте синтаксичні одиниці.
А Тільки словосполучення.
Б Тільки речення.
В Розділові знаки, члени
речення.
Г Словосполучення, речення.
Середній рівень
7. До словосполучення першого стовпчика
доберіть синонімічне з другого стовпчика.
1. Гілка з калини.
А кленова
гілка
Б
закінчення занять
В калинова
гілка
Г
закінчивши заняття.
8. Прочитайте текст. Позначте речення, у яких
наявна помилка орфографічна.
(1) Швидко линуть весняні
дні відцвіли первоцвіти, одяглися в зелені шати дерева, підростає пшениця. (2)
На двадцять сьомий день, відколи ми знаємо одне одного польовий соловейко в
перше не став на крило. (3) І я зрозумів, що за цей час у нього встигли вирости
пташенята, а значить, відпала потреба ховатися з гніздом і щодня водити мене за
ніс.
9. Установіть відповідність між словосполученням
і головним словом у ньому
1) приємна розмова з товаришем
2) приємно від розмови з товаришем
3) приємно розмовляти з товаришем
А приємно
Б з
товаришем
В
розмовляти
Г розмова
10. Установіть відповідність між
словосполученнями, які є синонімічними:
1) небезпечна ситуація
2) казати неправду
3) огорожа з лози
А паркан
Б обманювати
В небезпека
Г тин.
Достатній рівень
11. Укажіть всі можливі словосполучення в реченні
Відтоді милуються собою в дзеркалах не тільки
люди (Т. Кінько).
А Відтоді милуються,
милуються люди, не тільки люди.
Б Милуються
собою, відтоді милуються, милуються не тільки люди,
милуються в дзеркалах.
В Люди милуються,
милуються собою, відтоді милуються.
Г Милуються не
тільки люди, не тільки милуються, відтоді милуються.
12.
Укажіть правильно перекладені
словосполучення.
А Вихід на
сцену, папери у справі, вчитися на
рідній мові, економічна криза.
Б Подякувати всіх,
зрозуміти на справі, цими днями, народний добробут.
В Просити до столу,
готуватися до прибирання, завдати болю, бути як свідок.
Г Електричне
освітлення, інша річ, безпорадне становище, звернутися за проханням.
Високий рівень
13. Напишіть
п’ять дієслівних словосполучень (тип зв’язку — прилягання). Введіть
їх у складені речення. Розберіть словосполучення.