Загальна кількість переглядів сторінки

http://www.clocklink.com/clock_history

вівторок, 20 жовтня 2015 р.

Контрольна робота Синтаксис. Словосполучення

Контрольна робота
Синтаксис. Словосполучення
І варіант
Початковий рівень
  1. Укажіть рядок, у якому всі подані словосполучення є іменниковими:
А  мій край; земелька свята; отруєний журбою
Б  падають вниз; шукати ганьбу; гнути клена
В  сонячний ранок; розлука з тобою; сад пісень
Г  повільно йти; велика скриня; дивитися на небо
2. Укажіть рядок, у якому всі виділені в словосполученнях слова є головними:
А  останнє літо; дивляться мовчки; говорити тихо
Б  двічі на день; дзеркало площ; крапля роси
В  третя рота; дихати легко; терновий кущ
Г  цікава книга; ваш будинок; кава по-турецьки.
3. Усі подані словосполучення є іменниковими в рядку:
А  доброта перемагає; схожий на батька; хтось із них
Б  берег річки; осіння прохолода; батьківська хата
В  розмовляти про справи; один із багатьох; німе запитання
Г  брат з сестрою; уміння працювати; міцніший за сталь.
4. Допущено помилку у словосполученні в рядку:
А  поквитатися з насмішником
Б  ліки для хвороби
В  покладатися на друзів
Г  братися за роботу
5. Зазначте неправильне твердження.
А  Узгодження —  такий  спосіб  зв’язку,  при  якому  залежне слово ставиться у тих же формах, що  і  головне.
Б  Керування —  такий  спосіб  зв’язку,  при  якому  залежне слово  ставиться  в  тому  відмінку  (з  прийменником  чи  без прийменника), якого вимагає  головне слово.
В  Прилягання —  такий  спосіб  зв’язку,  при  якому  залежне незмінюване  слово  з’єднується  з  головним  лише  за  змістом.
Г  Вид  і  тип  словосполучення  визначаються  за  залежним словом  у  словосполученні,  відповідно  до його  частиномовної приналежності.
6.      Які варіанти не можна використати для утворення словосполучення зі словом світло?


А  Яскраве.
Б  Небесне.
В  Надзвичайне.
Г  Загасло.



Середній рівень
7. До словосполучення першого стовпчика доберіть синонімічне з другого стовпчика.
1. Після заняття
А  кленова гілка
Б  закінчення занять
В  калинова гілка
Г  закінчивши заняття.
8. Прочитайте текст. Позначте речення, у яких наявна помилка пунктуаційна.
(1) Швидко линуть весняні дні відцвіли первоцвіти, одяглися в зелені шати дерева, підростає пшениця. (2) На двадцять сьомий день, відколи ми знаємо одне одного польовий соловейко в перше не став на крило. (3) І я зрозумів, що за цей час у нього встигли вирости пташенята, а значить, відпала потреба ховатися з гніздом і щодня водити мене за ніс.
9. Установіть відповідність між словосполученням і головним словом у ньому


1) утомлена мама
2) утомлена за день
3) утома від роботи.

А  утома
Б  мама
В  утомлена
Г  від роботи


10. Установіть відповідність між словосполученнями, які є синонімічними:


1) роботу виконано
2) після повернення зі школи
3) вершини за хмарами

А  робота виконана
Б  захмарні вершини
В  повернувшись зі школи
Г  виконавши роботу.


Достатній рівень
11. Укажіть усі можливі словосполучення в реченні
Добре тоді відпочив у садибі вранці та ввечері Іванко.
А  Добре відпочив, у садибі відпочив, відпочив  Іванко, добре у садибі, добре вранці, тоді відпочив, добре ввечері.
Б  У садибі вранці, вранці та вечері, добре відпочив, відпочив у садибі, добре вранці, відпочив тоді.
В  Добре  відпочив,  відпочив  Іванко,  відпочив  у  садибі,  тоді відпочив, добре вранці, добре ввечері.
Г  Добре  відпочив,  відпочив  у  садибі,  відпочив  вранці,  відпочив ввечері, тоді відпочив
12. Укажіть правильно перекладені словосполучення.
А  Вихід  на  сцену,  балакати  по  телефону,  вчитися  на  рідній мові.
Б  Подякувати всіх, зрозуміти на справі, увійти в становище.
В  Просити до столу, готуватися до прибирання, видавати по рахунку.
Г  Ділова  пропозиція,  стосовно  справи,  перекласти  українською, звернутися за проханням.

Високий рівень
  1. Напишіть десять дієслівних словосполучень (тип зв’язку — керування). Введіть їх у складені речення. Розберіть словосполучення.





















Контрольна робота
Синтаксис. Словосполучення
ІІ варіант
Початковий рівень
  1. Укажіть рядок, у якому всі подані словосполучення є дієслівними:
А  мій край; земелька свята; отруєний журбою
Б  падають вниз; шукати ганьбу; гнути клена
В  сонячний ранок; розлука з тобою; сад пісень
Г  повільно йти; велика скриня; дивитися на небо
2. Укажіть рядок, у якому всі виділені в словосполученнях слова є залежними:
А  останнє літо; дивляться мовчки; говорити тихо
Б  двічі на день; дзеркало площ; крапля роси
В  третя рота; дихати легко; терновий кущ
Г  цікава книга; ваш будинок; кава по-турецьки.
3. Усі подані словосполучення є прислівниковими в рядку:
А  хліб і сіль; ближче до людей; далеко від дому
Б  жити чесно; щедро пригостити; п’ятами накивати
В  згідно з законом; моторошно від страху; радісно на душі
Г  повернутися пізно; краще за художника; щиро привітати.
4. Помилку допущено в словосполученні в рядку:
А  погляд на проблему
Б  опанувати мову
В  захворів завдяки недбальству
Г  згідно з розпорядженням.
5. Зазначте неправильне твердження.
А  Узгодження —  такий  спосіб  зв’язку,  при  якому  залежне слово ставиться у тих же формах, що  і  головне.
Б  Керування —  такий  спосіб  зв’язку,  при  якому  залежне слово  ставиться  в  тому  відмінку  (з   прийменником чи  без прийменника), якого вимагає  головне слово.
В  Прилягання —  такий  спосіб  зв’язку,  при  якому  залежне незмінюване  слово  з’єднується  з  головним  лише  за  змістом.
Г  Вид  і  тип  словосполучення  визначаються  за  залежним словом  у  словосполученні,  відповідно  до його  частиномовної приналежності.
6. Зазначте синтаксичні одиниці.


А  Тільки словосполучення.
Б  Тільки речення.
В  Розділові  знаки, члени речення.
Г  Словосполучення, речення.



Середній рівень
7. До словосполучення першого стовпчика доберіть синонімічне з другого стовпчика.
1. Гілка з калини.
А  кленова гілка
Б  закінчення занять
В  калинова гілка
Г  закінчивши заняття.
8. Прочитайте текст. Позначте речення, у яких наявна помилка орфографічна.
(1) Швидко линуть весняні дні відцвіли первоцвіти, одяглися в зелені шати дерева, підростає пшениця. (2) На двадцять сьомий день, відколи ми знаємо одне одного польовий соловейко в перше не став на крило. (3) І я зрозумів, що за цей час у нього встигли вирости пташенята, а значить, відпала потреба ховатися з гніздом і щодня водити мене за ніс.
9. Установіть відповідність між словосполученням і головним словом у ньому


1) приємна розмова з товаришем
2) приємно від розмови з товаришем
3) приємно розмовляти з товаришем

А  приємно
Б  з товаришем
В  розмовляти
Г  розмова


10. Установіть відповідність між словосполученнями, які є синонімічними:


1) небезпечна ситуація
2) казати неправду
3) огорожа з лози

А  паркан
Б  обманювати
В  небезпека
Г  тин.


Достатній рівень
11.  Укажіть всі можливі словосполучення в реченні 
Відтоді милуються собою в дзеркалах не тільки люди (Т. Кінько).
А  Відтоді милуються, милуються люди, не тільки люди.
Б  Милуються  собою,  відтоді  милуються,  милуються  не тільки люди, милуються в дзеркалах.
В  Люди милуються, милуються собою, відтоді милуються.
Г  Милуються не  тільки люди, не  тільки милуються,  відтоді милуються.
12.  Укажіть правильно перекладені словосполучення.
А  Вихід  на  сцену,  папери  у  справі,  вчитися  на  рідній  мові, економічна криза.
Б  Подякувати всіх, зрозуміти на справі, цими днями, народний добробут.
В  Просити до столу, готуватися до прибирання, завдати болю, бути як свідок.
Г  Електричне освітлення,  інша річ, безпорадне становище, звернутися за проханням.
Високий рівень
13. Напишіть п’ять дієслівних словосполучень (тип зв’язку — прилягання). Введіть їх у складені речення. Розберіть словосполучення.