Загальна кількість переглядів сторінки

http://www.clocklink.com/clock_history

вівторок, 20 жовтня 2015 р.

ДАВНЯ ЛІТЕРАТУРА

ДАВНЯ  ЛІТЕРАТУРА
  1. Укажіть твір, який  належить до іншого історичного періоду, ніж решта:


А  Літопис Руський
Б  Літопис Самійла Величка
В  Літопис Самовидця
Г  Літопис Григорія Граб’янки.


  1. Один із філософських творів Г.Сковороди має назву:


А  «Три книги про поетичне мистецтво»
Б  «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
В  «Розмова, звана Алфавіт, чи буквар світу»
Г  «Послання до всіх в Лядській землі живущих».


  1. У поезії De libertate Г.Сковорода прославляє:


А  Господа Бога
Б  Ярослава Мудрого
В  Володимира Мономаха
Г  Богдана Хмельницького


  1. Укажіть літературного героя, який виконує пісню, що є переробкою 10-ї пісні Г.Сковороди «Всякому городу нрав і права…»:


А  Возний («Наталка Полтавка» І.Котляревського)
Б  Ганна («Наймичка» Т.Шевченка)
В  Кирило Тур («Чорна рада» П.Куліша)
Г Василь («Маруся» Г.Квітки-Основяненка).


  1. Укажіть, у якому столітті біблію було вперше перекладено українською мовою:


А  19 ст.
Б  11ст.
В  16 ст.
Г  12 ст.
Д  18 ст. .


  1. Укажіть назву книги, якою починається Біблія:


А  Апокаліпсис
Б  Буття
В  Дії  святих апостолів
Г  Євангеліє
Д  Псалтир.


  1. Укажіть назву книги, яка завершує Біблію:


А  Пісні над піснями
Б  Псалтир
В  Вихід
Г  Євангеліє
Д  Апокаліпсис.


  1. Укажіть автора полемічних творів:


А  Г.Сковорода
Б  Т.Шевченко
В  І.Вишенський
Г  І.Котляревський
Д  Є Гребінка.


  1. Виберіть жанрову назву творів релігійного змісту, які не визнавала церква:


А  пісні
Б  притчі
В  псалми
Г  легенди
Д  апокрифи.


  1. Укажіть автора «Слово про похід Ігорів»:


А  Боян
Б  народ
В  невідомий
Г  Нестор Літописець
Д  Святослав Київський


  1. Укажіть твір, у якому вміщено легенду про заснування Києва:


А  «Повість минулих літ»
Б  «Слово про похід Ігорів»
В  «Слово про Закон і Благодать»
Г  «Сад  божественних пісень»
Д  Літопис Самійла Величка.


  1. Виберіть визначення, яке найточніше характеризує мову «Слова про похід Ігорів»:


А  проза
Б  поезія
В  речитатив
Г  поезія в прозі
Д  ритмізована проза.


  1. Укажіть, пам’яткою якого століття є «Слово про похід Ігорів»:


А  9 ст.
Б  10 ст.
В  12 ст.
Г  17 ст.
Д  18 ст. .


  1. Укажіть основну ідею «Слова про похід Ігорів»:


А  пророкування щасливої будущини
Б  заклики до єднання князів руських
В  уславлення мужності руських воїнів
Г  застереження русичів від повені
Д  засудження походу проти половців.


  1. Головний герой «Слова про похід Ігорів» вирушає в похід проти:


А  татар
Б  турків
В  варягів
Г  половців
Д  печенігів


  1. Укажіть літературний стиль, ознаки якого характерні «Слову про похід Ігорів»:


А  бароко;
Б  реалізм
В  класицизм
Г  романтизм
Д  орнаменталізм.


  1. Укажіть твір, автором якого є Іларіон Київський:


А  «Повість минулих літ»
Б  «Слово про похід Ігорів»
В  «Слово про Закон і Благодать»
Г  «Сад божественних пісень»
Д  «Послання до єпископів».


  1. Укажіть, кого прийнято вважати автором «Повісті минулих літ»:


А  Самійла Величка
Б  І.Вишенського
В  Іларіона Київського
Г  Нестора Літописця
Д  Г.Сковороду.


  1. Укажіть ім'я письменника, який 40 років провів на священній горі Афон у молитвах за Україну:


А  Г.Сковорода
Б Іван Вишенський
В  Іларіон Київський
Г  Феофан Прокопович
Д  Володимир Мономах.


  1. Укажіть автора збірки «Сад божественних пісень»:


А  Л.Глібов
Б  Т.Шевченко
В  Самійло Величко
Г  Іван Вишенський
Д  Г.Сковорода.


  1. Укажіть автора одного з найвідоміших переспівів «Слова про похід Ігорів»:


А Марко Вовчок
Б  Леся Українка
В  М.Рильський
Г  В.Сосюра
Д  Г.Сковорода.


  1. Збірка байок Г.Сковороди має назву:


А  «Байки полтавські»
Б  «Байки харківські»
В  «Байки християнські»
Г  «Байки діда Грицька»
Д  «Байки, розказані Григорієм».



У завданнях 23, 24 виберіть УКАЗАНУ КІЛЬКІСТЬ правильних відповідей.

  1. Виберіть ДВА твори, автором яких є Іван Вишенський:


А  «Ісаія. Глава 35»
Б  «Давидові псалми»
В  «Сільські усмішки»
Г  «Послання до єпископів»
Д  «Розмова, звана Алфавіт, чи Буквар світу»
Е  «Послання до всіх в Лядській землі живущих»
Ж  «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
З  «Сад божественних пісень, що проросли з зерен Святого Письма».


  1. Виберіть ТРИ твори, автором яких є Г.Сковорода:


А  «Вовк і Ягня»
Б  «Милість Божа»
В  «Лебідь, Рак і Щука»
Г  «Бджола та Шершень»
Д  «Малоросійські повісті»
Е  «Послання до єпископів»
Ж  «Розмова, звана Алфавіт, чи Буквар світу»
З  «Послання до всіх в Лядській землі живущих»
И  «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
К  «Сад божественних пісень».


У завданнях 25,26 укажіть УСІ правильні відповіді.

  1. Виберіть ознаки Бароко:


А  простота композиції
Б  пишнота, мальовничість
В  нахил до ускладненої форми
Г  слідування традиційним канонам
Д  песимістичні  судження про життя
Е  наслідування античного мистецтва
Ж  підвищений інтерес до історичних подій
З  виняткові характери у виняткових обставинах.


  1. Виберіть імена перших перекладачів Біблії українською мовою:


А  Т.Шевченко
Б  П.Куліш
В. Марко Вовчок
Г  І.Франко
Д  Г Сковорода
Е  І.Котляревський
Ж  Леся Українка
З  І.Нечуй-Левицький.



Завдання 27, 28 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений літерою.

  1. Доберіть до кожного значення біблійний символ:


1 велетень, богатир
2 убивця, злочинець, братовбивця
3 пророк, провідник народу
4 тиран, деспот, жорстокий правитель

А  Каїн
Б  Ірод
В  Голіаф
Г  Авель
Д  Мойсей


  1. Установіть відповідність між творами та їх авторами:


1 «Милість Божа»
2 «Поучення дітям»
3 «Послання до єпископів»
4 «Слово про Закон і Благодать»

А  невідомий
Б  Іларіон Київський
В  Ярослав Мудрий
Г  Іван Вишенський
Д  Володимир Мономах.



Уважно прочитайте уривок із першого Давидового псалма в перекладі Ліни Костенко та виконайте завдання 29 – 32.



Блажен муж, воістину блажен,
Котрий не був ні блазнем, ні вужем.
Котрий вовік ні в празники, ні в будні
Не піде на збіговиська облудні.
І не схибнеться на дорогу зради,
І у лукавих не спита поради.
І не зміняє совість на харчі, -
Душа його у Бога на плечі.
І хоч про нього скажуть: навіжений,
То не біда, - він все одно блаженний.
І між людьми не буде одиноким,
Стоятиме, як древо над потоком.


  1. Визначте, який характер має цей псалом:


А  оповідний
Б  повчальний
В  алегоричний
Г  сатиричний
Д  розважальний.


  1. Укажіть, який стилістичний засіб використано у ВИДІЛЕНИХ рядках:


А  анафора
Б  епіфора
В  антитеза
Г  тавтологія
Д  оксиморон.


  1. Укажіть троп, який використано в ОСТАННЬОМУ рядку уривка:


А  епітет
Б  метафора
В  гіпербола
Г  порівняння
Д оксиморон.


  1. Які думки вкладено в слова: «ДУША  ЙОГО  У  БОГА  НА  ПЛЕЧІ»?


А  спокійна, не потерпає, не карається
Б  щаслива, радісна, у безпеці
В  панує над усіма, править світом
Г  переможець, здолає всі перешкоди
Д  захищена, нікого не боїться.



Уважно прочитайте уривок і виконайте завдання 33 – 37.



Чи не гоже було б нам, браття,
Розпочати давніми словами
Скорбну повість про Ігорів похід,
Ігоря Святославовича? –
А зачати нам отую пісню
По сьогоденних бувальщинах,
Не по намислу Бояновім.
Боян бо наш віщий,
Як хотів кому пісню творити,
Розтікався мислю по дереву,
Сірим вовком по землі,
Сизим орллом попід хмарами.
Спогадає перших днів уособиці –
Випускає він десять соколів
Та на зграю лебединую:
Котру сокіл доганяє,
Та перша і пісню зачинає –
Чи старому князю Ярославові,
Чи Мстиславові хороброму,
Що зарізав Редедю
Перед полками касозькими,
А чи красному Роману Святославовичу.


  1. Упишіть назву твору, уривок з якого наведено.
  2. Укажіть, яким елементом композиції є поданий уривок:


а  експозиція
б  зав’язка
в  розвиток дії
г  кульмінація
д  розв'язка.


  1. Укажіть тип римування поданого уривка:


А  суміжне
Б  перехресне
В  рими немає
Г  кільцеве.


  1. Укажіть, який художній засіб використано у ВИДІЛЕНИХ  рядках:


А  епітет
Б  символ
В  гіпербола
Г  синекдоха
Д  порівняння


  1.  Укажіть, який засіб поетичного синтаксису використано в ПЕРШИХ  ЧОТИРЬОХ рядках уривка:


А  анафора
Б  тавтологія
В  оксиморон
Г  риторична фраза
Д  психологічний паралелізм



Уважно прочитайте уривок (ім'я головного героя пропущено) та виконайте завдання 38 – 41.

А коли вернувся він до Києва і минуло чотири роки, на п’ятий рік спом’янув він коня свого, що од нього, як прорекли були волхви, прийдеться померти… . І призвав він старшого над конюхами, запитуючи: «Де є кінь мій, що його я поставив був годувати і берегти його?» А він сказав: «Умер». … Тоді посміявся і вкорив віщуна, кажучи: «неправдиво то говорять волхви, і все те – лжа єсть: кінь умер, а я живий». І повелів він осідлати коня: «Дай-но погляну я на кості його». І приїхав він на місце, де ото лежали його кості голі і череп голий, і зліз він з коня…
  1. Укажіть, з якого твору поданий уривок:


А  «Повість минулих літ»
Б  «Слово про похід Ігорів»
В  «Послання до єпископів»
Г  Літопис Самійла Величка


  1. Укажіть жанр твору, уривок з якого подано:


А  житіє
Б  притча
В  літопис
Г  легенда
Д  апокриф


  1. Укажіть ім'я героя, замість якого в наведеному уривку стоять крапки:


А  Ігор
Б  Боян
В  Олег
Г  Ярослав
Д  Володимир


  1. Укажіть, чим закінчується історія, про яку йдеться в уривку:


А  герой знову зустрів волхва
Б  герой помер від укусу змії
В  герой загинув разом із конем
Г  герой закликав військо до походу
Д  герой знайшов справжнього друга



Уважно прочитайте уривок (ім'я головного героя пропущено) та виконайте завдання 42 – 45.

І, отож, ішли вони тихо, збираючи дружину свою, та й коні були в них тучні вельми. І коли вони йшли до Дінця-ріки, то у вечірню годину …, глянувши на небо, побачив, що сонце стояло, як місяць. І сказав він боярам своїм і дружині своїй: «Ви бачите? Що се є за знамення?» А вони, поглянувши, побачили це всі і поникли головами, і сказали мужі: «Княже! Се є не на добро знамення оце». Але … сказав: «Браття і дружино! Тайни Божої ніхто не відає, а знаменню і всьому миру своєму творець – Бог. А нам що вчинить Бог, - чи на добро, чи на наше лихо, - то се нам і побачити». І, це сказавши, він перебрів Донець.
  1. Укажіть, з якого твору поданий уривок:


А  Літопис Самовидця
Б  Літопис Самійла Величка
В  Київський літопис
Г  Літопис Григорія Граб’янки
Д  Галицько-Волинський літопис


  1. Укажіть ім'я героя, замість якого в наведеному уривку стоять крапки:


А  Ігор
Б  Боян
В  Олег
Г  Ярослав
Д  Володимир


  1. Укажіть твір, тематично споріднений з наведеною розповіддю:


А  «Чорна рада»
Б  «Великий льох»
В  «Ярослав Мудрий»
Г  «Послання до єпископів»
Д  «Слово про похід Ігорів»


  1. Слово ДРУЖИНА в уривку має значення:


А  жінка
Б  військо
В  товариші
Г  подружжя



Уважно прочитайте уривок і виконайте завдання 46 – 49.

Чи було, що ви одягали голих? Чи не ваші милості самі оголюєте: з обори КОНІ, ВОЛИ, ВІВЦІ у бідних підданих забираєте; податки грошові, податки поту й труду від них витягуєте; із них з живого ЛУПИТЕ, ОГОЛЮЄТЕ, МУЧИТЕ, МОРИТЕ, ГОНИТЕ ДО КОМЯГ  НА  ШКУРІ, не зважаючи на час: взимку і влітку, в негоду, а самі, як ідоли, на одному місці сидите, або, коли й трапиться, переносите його на колисках, так, наче ви вдома сидите. А бідні піддані і день і ніч на вас трудяться й мучаться… Ви з їхнього поту мішки повно напихаєте ГРІШМИ  ЗОЛОТИМИ, ТАЛЯРАМИ, ПІВТАЛЯРАМИ, ОРТАМИ, ЧЕТВЕРТАКАМИ, ПОТРІЙНИМИ суми докладаєте, шукаєте в шкатулках місця, де б котрій особі з тих згаданих грошей гідно було б спочивати, а тії бідолахи шеляга, за що солі купити, не мають.
  1. Укажіть, з якого твору поданий уривок:


А  Літопис Самовидця
Б  «Бджола та Шершень»
В  «Послання до єпископів»
Г  «Слово про похід Ігорів»
Д  Літопис Самійла Величка


  1. Укажіть, хто автор твору, уривок з якого подано:


А  Іван Вишенський
Б  Нестор Літописець
В  Г.Сковорода
Г  Феофан Прокопович
Д  Володимир Мономах


  1. Визначте, який характер має цей уривок:


А  оповідний
Б  повчальний
В  сатиричний
Г  філософський
Д  викривальний


  1. Укажіть синтаксичний прийом, до якого вдається автор у ВИДІЛЕНИХ  словах:


А  анафора
Б  алітерація
В  тавтологія
Г  безсполучниковість
Д  багатосполучниковість



Уважно прочитайте уривок і виконайте завдання 50 – 53.



Той безперервно стягає поля,
Сей іноземних заводить телят.
Ті на ловецтво готують собак,
В сих дім, як вулик, гуде від гуляк.
Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум.



  1. Укажіть, з якого твору поданий уривок:


А  “De libertate” Г.Сковороди
Б  «Володимир» Феофана Прокоповича
В  «Поучення дітям» Володимира Мономаха
Г  «Всякому місту – звичай і права…» Г.Сковороди
Д  «І мертвим, і живим, і ненародженим..» Т.Шевченко.


  1. Укажіть тип римування ПЕРШИХ  ЧОТИРЬОХ рядків:


А  перехресне
Б  білий вірш
В  суміжне
Г  кільцеве


  1. Визначте віршовий розмір поданого уривка:


А  ямб
Б  хорей
В  анапест
Г  дактиль
Д  амфібрахій


  1. Укажіть УСІ  тропи, які є у виділених рядках:


А  епітет
Б  гіпербола
В  порівняння
Г  метафора
Д  синекдоха
Е  алегорія



Уважно прочитайте і виконайте завдання 54 – 57.
ЗОЗУЛЯ  ТА  ДРІЗД
Зозуля прилетіла до чорного Дрозда.
-          Чи тобі не нудно? – питає його. – Що ти робиш?
-          Співаю, - відказує Дрозд. – Хіба не чуєш?
-          Я співаю частіше від тебе, проте однаково нудно …
-          Так ти ж, пані, тільки те й робиш, що, підкинувши в чуже гніздо свої яйця, з місця на місце перелітаєш, співаєш, п’єш та їси. А я сам годую, бережу і вчу своїх дітей, а працю свою полегшую співом.
СИЛА. Багато хто, занедбавши споріднену їм роботу, лише співають, п'ють та їдять. У сім гультяйстві вони терплять їдучішу нудьгу, ніж ті, хто працює без ослабу. Співати, пити та їсти – не робота, а лише крихітний хвостик з головного, призначеного нам діла. А хто для того їсть, п’є та співає, щоб охочіше після відпочинку взятися до роботи, як до покликання свого, тому ніколи нудьгувати: щодня він і працює, і відпочиває, і се про нього приказка: «Добрій людині щодня свято». Робота наша – джерело радості. А коли кого своя робота не звеселяє, той, звичайно, їй не родич і не її вірний приятель, але щось біля неї любить, і як не спокійний, так і не щасливий. Але немає нічого солодшого, як спільна для нас усіх робота. Вона є голова, світло, сіль будь-якого заняття… Щасливий той, хто поєднав любе собі заняття із загальним. Воно є справжнє життя. І тепер можна зрозуміти таке Сократове слово: «Дехто живе для того, щоб їсти й пити, а я пю і їм для того, щоб жити».
  1. Визначте жанр твору:


А  дума
Б  байка
В  притча
Г  усмішка
Д  оповідання


  1. Укажіть автора твору:


А  Л.Глібов
Б  П.Куліш
В  Є.Гребінка
Г  Г.Сковорода
Д  Іван Вишенський.


  1. Визначте ідею твору:


А  «сродна праця»
Б  «чиста совість»
В  прагнення волі
Г  «нерівна рівність»
Д  особиста свобода


  1. Укажіть, який троп виділено:


А  епітет
Б  метафора
В  синекдоха
Г  порівняння
Д  персоніфікація


  1. Назвіть прізвище автора твору, уривок з якого подано.


Всякому місту – звичай і права,
Всяка тримає свій ум голова;
Всякому серцю – любов і тепло,
Всякеє горло свій смак віднайшло.
Я ж у полоні нав’язливий дум:
Лише одне непокоїть мій ум.


  1. Назвіть назву твору, уривок з якого подано:


О Бояне, соловію наш давній!
Тобі б сей похід ощебетати,
По дереву мислі пурхаючи,
Розумом ширяючи під хмарами,
Давню славу звиваючи з новою,
Летючи тропою Трояновою
Через степи на море.


  1. Назвіть назву літературного стилю, характерного для творів Г.Сковороди.
  2. Назвіть назву тропа, яскраво вираженого в словах : «Я ж у полоні нав’язливих дум».