Контрольна робота з теми:
"Слово про похід Ігорів", творчість Т.Шевченка
8 клас
Варіант І
Початковий рівень
- Укажіть, біля якої річки Ігор
зустрівся з братом Всеволодом ("Слово про похід Ігорів"):
А біля Дніпра
Б біля Каяли
В біля Оскола
Г біля Дінця
2. Назвіть рік, коли Т.Г.Шевченка викупили з кріпацтва:
А 1837
Б 1838
В 1830
Г 1839
3. Укажіть, як називалася перша збірка поезій Т.Г.Шевченка:
А "Кобзар"
Б "Збулося…"
В "Художник"
Г "Думи мої, думи мої…"
4. Укажіть, до якого періоду творчості Т.Шевченка належить поезія
"Мені однаково, чи буду …":
А період заслання – цикл "В казематі"
(1847-1857рр.)
Б ранній період творчості (1837-1843рр.)
В період "трьох літ" – "Три
літа" (1843 – 1845рр.)
Г останній період творчості (1857 – 1861рр.)
5. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії
Т.Шевченка "Мені однаково…":
А його "не пом'яне батько з сином"
Б він не побачить Україну
В ніхто не згадає сироту
Г Україну "злії люди присплять" й
ошукають
6. Відновіть рядки з поезії Т.Шевченка:
Думи
мої, думи мої,
……………………..
Нащо
стали на папері
…………………………
3 б
Середній рівень
7. Допишіть речення.
Філософська
лірика – це
…………………………………………………
8. Визначте головну думку твору Т.Шевченка "Мені однаково, чи
буду…"
9. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т.Шевченка та художніми
засобами виразності:
Цитати
А "Доле, де ти? Доле, де ти? Нема
ніякої!"
Б "воля … засівала трупом поле…",
"Заховаю змію… коло свого серця"
В "шляхи широкії", "червона
калина", "щире серце"
Г "думки, як той ворон", "душі козацькії…
як та воля, що минулася
Художні засоби
- метафора
- епітет
- порівняння
- риторичні
запитання, оклики
- уособлення
3 б
Достатній рівень
10. Схарактеризуйте князя
Ігоря із поеми "Слово про похід Ігорів".
3 б
Високий рівень
11. Доведіть або спростуйте
думку "Громадянська позиція людини – один із проявів духовності" (за
творами Т.Шевченка)
3 б
Контрольна робота з теми:
"Слово про похід Ігорів", творчість Т.Шевченка
8 клас
Варіант ІІ
1. Назвіть головного героя "Слова про похід Ігорів":
А Ігор
Б Святослав
В Руська земля
Г Ярославна
2. Укажіть, як здобули гроші для викупу Т.Шевченка з кріпацтва:
А організували благодійну виставку картин
Б продали збірки творів Є.Гребінки
В взяли в борг
Г розіграли в лотерею картину К.Брюллова
"Портрет Жуковського"
3. Назвіть, скільки поезій ввійшло до першої збірки поезій Т.Шевченка:
А 7
Б 8
В 9
Г 10
4. Укажіть, що символізує шлях у поезії Т.Шевченка "Ой три шляхи
широкії…":
А дорогу (шлях)
Б долю
В творчість
Г добрі справи
5. Укажіть, про що благає Бога ліричний герой поезії Т.Шевченка
"Минають дні, минають ночі":
А про свободу українського селянства
Б про багатий урожай українському хліборобові
В про можливість повернутися додому
Г про активну долю, суспільно значущу діяльність
6. Відновіть рядки з поезії Т.Шевченка:
Мені однаково, чи буду
…………………………
Чи хто згадає, чи забуде
………………………….
3 б
Середній рівень
7. Допишіть речення.
Стопа – це ……………………………………………..
8. Визначте головну думку поезії Т.Шевченка "Минають дні, минають
ночі…"
9. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т.Шевченка та художніми
засобами виразності:
Цитати
А
"думки, як той ворон", "душі козацькії… як та воля, що
минулася
Б "воля … засівала трупом поле…",
"Заховаю змію… коло свого серця"
В "шляхи широкії", "червона
калина", "щире серце"
Г"Доле, де ти? Доле, де ти? Нема
ніякої!"
Художні засоби
- метафора
- епітет
- порівняння
- риторичні
запитання, оклики
- уособлення
3 б
Достатній рівень
10. Схарактеризуйте
Святослава із поеми "Слово про похід Ігорів".
3 б
Високий рівень
11. Спираючись на власний
життєвий досвід і знання текстів, напишіть твір-мініатюру на тему: "У тій
хатині, у раю, я бачив пекло…" Роздуми про долю України (за мотивами
поезій Т.Шевченка)
3б