Календарно-тематичне планування з
української мови для 9 класу
з поглибленим вивченням курсу
Пор. №
|
Тема
|
Примітки
|
І семестр
|
||
Вступ. Повторення вивченого у 8 класі.
Синтаксис простого речення. Просте неускладнене й ускладнене речення.
Пряма і непряма мова. Діалог
|
||
1.
|
Розвиток української мови.
|
|
2.
|
РМ. Відомості про
мовлення.
Повторення вивченого про мовлення.
Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання,
говоріння, письмо).
|
|
3.
|
Способи передачі чужого мовлення. Пряма і непряма мова.
|
|
4.
|
Поняття про невласне пряму мову. Заміна прямої мови
непрямою та непрямої — авторською.
|
|
5.
|
|
|
6.
|
РМ. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне і критичне.
|
|
7.
|
Діалог.
|
|
8.
|
Цитата. Особливості й способи цитування.
|
|
9.
|
Інтонація речень з прямою мовою, діалогом.
|
|
10.
|
РМ. Усний докладний переказ тексту наукового стилю за
складним планом на основі кількох джерел.
|
|
11.
|
|
|
12.
|
Розділові знаки при прямій мові, діалозі, цитаті.
|
|
13.
|
РМ. Діалог,
складений відповідно до запропонованої ситуації.
|
|
14.
|
РМ. Офіційна й
неофіційна розмова, діалог-домовленість.
|
|
15.
|
Контрольна робота №1. Тестові
завдання. Вступ. Повторення вивченого у 8
класі.Синтаксис простого речення. Просте неускладнене й ускладнене
речення.
Пряма і непряма мова. Діалог.
|
|
Складне речення і його ознаки
|
||
16.
|
Складні речення без сполучників, із сурядним і
підрядним зв'язком.
|
|
17.
|
Засоби зв'язку частин складного речення: сполучники,
сполучні слова, інтонація, порядок речень, співвідносність форм
дієслів-присудків.
|
|
18.
|
|
|
19.
|
Типи складних речень. Сурядність і підрядність у
складному реченні зі сполучниками. Смислові зв'язки між частинами складного
речення.
|
|
20.
|
|
|
21.
|
Розділові знаки між частинами складного речення. Контрольний
диктант.
|
|
22.
|
РМ. Вимоги до
мовлення. Текст, його основні ознаки; стилі, типи мовлення.
|
|
23.
|
|
|
24.
|
РМ. Навчальний вибірковий переказ наукового тексту на
основі кількох джерел.
|
|
25.
|
|
|
Складносурядне речення
|
||
26.
|
Будова складносурядного речення. Засоби вираження
синтаксичних і змістових відношень між частинами складносурядного речення.
|
|
27.
|
|
|
28.
|
Розділові знаки між частинами складносурядного речення.
|
|
29.
|
Єднальні, протиставні і розділові сполучники в
складносурядному реченні. Синонімічність та антонімічність сполучників
сурядності.
|
|
30.
|
|
|
31.
|
Контрольна робота №2. Тестові
завдання. Складне речення і його ознаки. Складносурядне речення (початок).
|
|
32.
|
Змістові відношення між частинами складносурядного
речення: одночасність, послідовність, чергування, несумісність дій,
протиставлення та ін.
|
|
33.
|
|
|
34.
|
РМ. Навчальне аудіювання тексту художнього стилю.
|
|
35.
|
Розрізнення складносурядних речень і простих з
однорідними членами та сполучниками.
|
|
36.
|
Контрольний переказ публіцистичного тексту за складним
планом.
|
|
37.
|
РМ. Аналіз контрольного переказу. Контрольне аудіювання.
|
|
Складнопідрядне речення
|
||
38.
|
Складнопідрядне речення з одним підрядним. Будова
складнопідрядного речення. Головне й підрядне речення. Місце головного й
підрядного в складному реченні
|
|
39.
|
|
|
40.
|
Підрядні речення, що залежать від певного члена головного
речення і від головного речення загалом. Вказівні слова в головному реченні.
|
|
41.
|
|
|
42.
|
Роль сполучників і сполучних слів у складнопідрядному
реченні, їх синонімічність та омонімічність.
|
|
|
||
43.
|
РМ. Вивчальне читання мовчки науково-популярного
тексту.
|
|
44.
|
Контрольна робота №3.
Складносурядне речення (закінчення), складнопідрядне речення (початок). Тестові
завдання.
|
|
45.
|
Основні типи підрядних речень. Означальні підрядні
речення, їх структура. Сполучники і сполучні слова в реченнях з означальними
підрядними.
|
|
|
||
46.
|
Займенниково-означальне речення.
|
|
47.
|
РМ. Тези прочитаного (художнього твору, публіцистичної чи науково-пізнавальної статей). Конспектування як різновид стислого переказу
почутого.
|
|
48.
|
|
|
49.
|
З'ясувальні підрядні речення. Сполучники і сполучні
слова в складнопідрядних реченнях з підрядними з'ясувальними. Співвідношення
членів речення з підрядним з'ясувальним.
|
|
|
||
50.
|
РМ. Усний твір у публіцистичному стилі мовлення на
морально-етичну тему.
|
|
51.
|
|
|
52.
|
Обставинні підрядні речення. Різновиди підрядних
обставинних речень: місця, часу, способу дії, міри і ступеня, порівняльні,
причини, умови, мети, наслідкові, допустові.
|
|
53.
|
|
|
54.
|
|
|
|
||
55.
|
РМ. Навчальний письмовий твір у публіцистичному стилі
мовлення на морально-етичну тему.
|
|
56.
|
|
|
57.
|
РМ. Аналіз письмового твору. Контрольне читання мовчки.
|
|
58.
|
Сполучники й сполучні слова в складнопідрядних реченнях
з обставинними підрядними реченнями.
|
|
59.
|
|
|
60.
|
РМ. Аналіз письмового твору. Підготовка до контрольної
роботи.
|
|
61.
|
Контрольна робота №4. Складнопідрядне
речення (продовження).
|
|
62.
|
Контрольний твір у публіцистичному стилі на
морально-етичну тему.
|
|
63.
|
|
|
64.
|
РМ. Аналіз контрольного твору. Підсумок за І семестр.
|
|
ІІ семестр
|
||
65.
|
Розрізнення порівняльних зворотів і підрядних
порівняльних речень.
|
|
66.
|
|
|
67.
|
Складнопідрядне речення з кількома підрядними.
Супідрядність.
|
|
68.
|
|
|
69.
|
Однорідна і неоднорідна супідрядність. Послідовна
підрядність.
|
|
70.
|
|
|
71.
|
РМ. Ознайомлювальне читання науково-популярної
літератури й публіцистичних текстів.
|
|
72.
|
Розділові знаки між головною і підрядною частинами
складнопідрядного речення.
|
|
73.
|
Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома
підрядними частинами.
|
|
74.
|
|
|
75.
|
РМ. Виразне читання вголос поетичних фольклорних
текстів. Переказування прозових творів близько до тексту.
|
|
76.
|
|
|
Безсполучникове складне речення
|
||
77.
|
Смислові відношення і засоби зв'язку між частинами
безсполучникового складного речення.
|
|
78.
|
|
|
79.
|
РМ. Усний докладний переказ тексту художнього стилю.
|
|
80.
|
|
|
81.
|
Безсполучникові складні речення, синонімічні до
сполучникових складносурядних і до сполучникових складнопідрядних речень.
|
|
82.
|
|
|
83.
|
Розділові знаки між частинами безсполучникових складних
речень.
|
|
84.
|
|
|
85.
|
РМ. Навчальний письмовий переказ художнього тексту за
складним планом.
|
|
86.
|
|
|
87.
|
РМ. Аналіз письмового переказу. Контрольне аудіювання.
|
|
88.
|
Контрольна робота №5. Складнопідрядне
речення (закінчення), безсполучникове складне речення. Тестові завдання.
|
|
Складне багатокомпонентне речення з різними видами
сполучникового і безсполучникового зв'язку
|
||
89.
|
Складні речення з різними видами зв'язку (сполучниковим
і безсполучниковим). Різне поєднання сурядних і підрядних зв'язків у таких
реченнях. Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.
|
|
90.
|
|
|
91.
|
|
|
92.
|
|
|
93.
|
Контрольний письмовий переказ художнього тексту із
творчим завданням.
|
|
94.
|
|
|
95.
|
РМ. Аналіз контрольного переказу. Тренувальні вправи.
|
|
96.
|
Період. Основні його ознаки. Структурні типи періоду.
Особливості інтонації, розділові знаки між частинами періоду.
|
|
97.
|
|
|
98.
|
Складне синтаксичне ціле (ССЦ), його основні ознаки.
ССЦ й абзац.
|
|
99.
|
|
|
100.
|
Види і засоби міжфразового зв'язку.
|
|
101.
|
|
|
102.
|
Актуальне членування речень у висловлюванні: відоме і
нове.
|
|
103.
|
|
|
104.
|
Усна доповідь на основі двох-трьох джерел на
морально-етичну і суспільну теми у публіцистичному стилі.
|
|
105.
|
|
|
106.
|
Розділові знаки в складному реченні з різними видами
сполучникового і безсполучникового зв'язку. Тренувальні вправи.
|
|
107.
|
|
|
108.
|
Контрольна робота №6. Складне
багатокомпонентне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового
зв'язку. Тестові завдання.
|
|
Лінгвістика тексту
|
||
109.
|
Структура тексту. Актуальне членування: дане і нове.
|
|
110.
|
Складне синтаксичне ціле (ССЦ), його основні ознаки.
|
|
111.
|
РМ. Обговорення самостійно
обраної теми, розігрування діалогів.
|
|
112.
|
|
|
113.
|
Повторення вивчених пунктограм у простому і складному
реченнях.
|
|
114.
|
|
|
115.
|
РМ. Навчальний письмовий твір-оповідання в художньому
стилі.
|
|
116.
|
|
|
117.
|
РМ. Аналіз письмового твору-оповідання. Контрольне
читання мовчки.
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого в 5 – 9 класах
|
||
118.
|
Звуки мови і знаки письма.
Вимова голосних і приголосних звуків у словах.
|
|
119.
|
Типи орфограм.
Уживання м'якого знака й апострофа.
|
|
120.
|
|
|
121.
|
Слово і його лексичне значення.
Групи слів за значенням, походженням і використанням.
|
|
122.
|
Контрольна робота №7. Лінгвістика
тексту. Повторення вивченого в 5 – 9 класах (початок). Тестові завдання.
|
|
123.
|
Правопис відмінкових закінчень іменників і
прикметників.
|
|
124.
|
|
|
125.
|
Правопис числівників і займенників.
|
|
126.
|
Дієслово і його особливі форми (дієприкметники і
дієприслівники).
Правопис особових закінчень дієслова.
|
|
127.
|
|
|
128.
|
Контрольний твір-оповідання в художньому стилі.
|
|
129.
|
|
|
130.
|
РМ. Аналіз контрольного твору. Правопис
прислівників.
|
|
131.
|
Правопис прислівників.
|
|
132.
|
Правопис складних слів.
|
|
133.
|
|
|
134.
|
Правопис службових частин мови.
|
|
135.
|
|
|
136.
|
Контрольний диктант. Тренувальні
вправи. Підготовка до семестрової
контрольної роботи.
|
|
137.
|
Словосполучення. Речення і його граматична основа.
|
|
138.
|
Контрольна робота №8. Повторення
вивченого в 5 – 9 класах (закінчення). Тестові завдання.
|
|
139.
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумок за ІІ семестр.
|
|
140.
|
Підсумковий урок за навчальний рік.
|
|