Календарно-тематичне планування
з української мови для 8 класу
з поглибленим вивченням курсу
Пор. №
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Примітки
|
І
семестр
|
|||
Вступ
|
|||
1.
|
|
Розвиток
української мови. Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу.
|
|
2.
|
|
Мовні норми. Мовленнєві
помилки.
|
|
Повторення
та узагальнення вивченого. Розділи науки про мову та мовні одиниці. Частини мови. Самостійні
частини мови, їх значення, морфологічні ознаки і синтаксична роль. Службові
частини мови. Вигук.
|
|||
3.
|
|
Принципи поділу
іменників на відміни та групи. Відмінювання іменників. Написання відмінкових
закінчень іменників
|
|
4.
|
|
УМР. Повторення
відомостей про мовлення, текст, стилі і типи мовлення. Визначення теми,
основної думки тексту.
|
|
5.
|
|
Групи прикметників
за значенням. Ступені порівняння прикметників. Відмінювання прикметників.
|
|
6.
|
|
УМР. Навчальне
критичне аудіювання тексту науково-популярного стилю з елементами опису
пам’ятки архітектури.
|
|
7.
|
|
УМР. Діалог.
Структура діалогу, репліки. Використання формул мовленнєвого етикету в
діалозі. Тема розмови.
|
|
8.
|
|
УМР. Стислий
переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.
|
|
9.
|
|
|
|
10.
|
|
Написання
відмінкових закінчень прикметників. Правила правопису складних прикметників.
|
|
11.
|
|
Граматичні зв'язки
числівників з іменниками. Орфограми в числівниках і займенниках. Особливості
вживання займенників у мовленні.
|
|
12.
|
|
Дієвідмінювання
дієслів. Написання особових закінчень дієслів. Способи творення та правопис
прислівників.
|
|
13.
|
|
Службові частини
мови. Морфологічний аналіз. Правопис і виділення вигуків у тексті.
|
|
14.
|
|
УМР. Особливості
побудови опису місцевості, пам’яток історії і культури.
|
|
15.
|
|
УМР. Жанри
мовлення: оповідання, інформаційне повідомлення.
|
|
Синтаксис
і пунктуація
|
|||
16.
|
|
Синтаксис
української мови як учення про будову речень і словосполучень. Основні
одиниці синтаксису — речення і словосполучення.
|
|
17.
|
|
Пунктуація як
учення про систему правил уживання розділових знаків у тексті. Поняття
пунктограми. Типи пунктограм.
|
|
18.
|
|
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого
в попередніх класах. Синтаксис і пунктуація. Тестування.
|
|
Словосполучення
і речення
|
|||
19.
|
|
Словосполучення.
Головні ознаки синтаксичного словосполучення. Відмінність синтаксичних
словосполучень від лексичних і фразеологічних.
|
|
20.
|
|
Будова
словосполучень. Смислові відношення в словосполученні. Типи синтаксичних
словосполучень за вираженням головного слова. Лексична і граматична
сполучуваність слів.
|
|
21.
|
|
|
|
22.
|
|
УМР. Ділові папери.
Протокол. Особливості побудови.
|
|
23.
|
|
Сурядний і
підрядний зв'язки слів. Типи підрядного зв'язку: узгодження, керування,
прилягання.
|
|
24.
|
|
|
|
25.
|
|
Прийменникові і
безприйменникові словосполучення. Словосполучення з головним словом, що
вимагає різних відмінкових форм, з прийменником і без нього.
|
|
26.
|
|
УМР. Усний
вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і
культури в науковому стилі.
|
|
27.
|
|
|
|
28.
|
|
Синонімічність
словосполучень різного типу та словосполучень і слів.
|
|
29.
|
|
Контрольна
робота №2. Словосполучення. Тестування.
|
|
Речення
як комунікативна одиниця
|
|||
30.
|
|
Речення як комунікативна
одиниця. Основні ознаки речення: предикативність, інтонаційна і смислова
завершеність, модальність.
|
|
31.
|
|
Типи речень за
метою висловлювання. Речення розповідні, питальні та спонукальні. Інтонаційні
і структурні особливості розповідних, питальних і спонукальних речень. Розділові знаки в кінці речення
(повторення).
|
|
32.
|
|
УМР. Стислий
письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в
художньому стилі.
|
|
33.
|
|
|
|
34.
|
|
Аналіз письмового
переказу. Контрольне читання мовчки.
|
|
35.
|
|
Розповідні, стверджувальні
та заперечні речення. Загальнозаперечні і частковозаперечні речення.
|
|
36.
|
|
|
|
37.
|
|
Риторично-питальні,
власне питальні, питально-спонукальні речення.
|
|
38.
|
|
|
|
39.
|
|
Окличні речення:
розповідно-окличні, питально-окличні, спонукально-окличні.
|
|
40.
|
|
|
|
41.
|
|
Поширені і
непоширені речення. Прості і складні речення. Розділові знаки у простому і
складному реченнях
|
|
42.
|
|
Порядок слів у
простому реченні. Інверсія в простих реченнях. Поняття про активний і
пасивний зворот.
|
|
43.
|
|
Контрольна
робота №3. Речення як комунікативна одиниця. Тестування.
|
|
44.
|
|
УМР. Підготовка до
контрольного докладного переказу художнього тексту із творчим завданням.
|
|
45.
|
|
Контрольний докладний переказ тексту художнього
стилю із творчим завданням.
|
|
46.
|
|
|
|
47.
|
|
УМР. Аналіз контрольного переказу.
Виразне читання вголос художнього тексту.
|
|
Просте
речення (початок)
|
|||
48.
|
|
Двоскладне просте
речення. Структурні особливості простого речення. Головні члени речення –
підмет і присудок.
|
|
49.
|
|
УМР. Усний
твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).
|
|
50.
|
|
|
|
51.
|
|
Простий дієслівний
присудок. Тире між підметом і присудком.
|
|
52.
|
|
Складений присудок.
Іменний складений присудок. Способи його вираження. Зв'язка в іменному
складеному присудку. Форми іменної частини складеного присудка.
|
|
53.
|
|
|
|
54.
|
|
Дієслівний
складений присудок. Способи вираження його. Характер зв'язки в дієслівному
складеному присудку.
|
|
55.
|
|
Зв'язок простого і
складеного присудка з підметом. Складний присудок.
|
|
56.
|
|
УМР. Письмовий
твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).
|
|
57.
|
|
|
|
58.
|
|
Аналіз письмового
твору-оповідання. Контрольний диктант.
|
|
59.
|
|
Контрольна
робота №4. Просте речення. Головні члени речення. Тестування.
|
|
60.
|
|
Підготовка до
контрольного твору-опису місцевості на основі особистих вражень в художньому
стилі.
|
|
61.
|
|
Контрольний твір-опис
місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у
художньому стилі.
|
|
62.
|
|
|
|
63.
|
|
УМР. Аналіз
контрольного твору. Контрольне
аудіювання.
|
|
64.
|
|
Підсумковий урок за
І семестр.
|
|
ІІ
семестр
|
|||
Просте
речення (продовження)
|
|||
65.
|
|
Другорядні члени
речення. Додаток, означення,
обставини.
|
|
66.
|
|
Означення. Узгоджені і неузгоджені означення. Способи їх вираження.
Розмежування неузгоджених означень і приіменних додатків.
|
|
67.
|
|
Додаток. Придієслівні та приіменні додатки. Прямі й непрямі додатки. Способи
вираження їх.
|
|
68.
|
|
Обставини. Типи обставин за значенням. Способи вираження їх.
|
|
69.
|
|
УМР. Вивчальне
читання (практично). Тематичні виписки.
|
|
70.
|
|
УМР. Конспектування
як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту;
тематичні виписки.
|
|
71.
|
|
Розрізнення обставин
і додатків; обставин, додатків і неузгоджених означень.
|
|
72.
|
|
|
|
73.
|
|
Порівняльний
зворот. Виділення порівняльних зворотів комою.
|
|
74.
|
|
Контрольна
робота №5. Другорядні
члени у простому реченні. Тестування.
|
|
Односкладні
і неповні речення
|
|||
75.
|
|
Односкладні речення
з головним членом, співвідносним із присудком. Означено-особові речення.
|
|
76.
|
|
Неозначено-особові
односкладні речення.
|
|
77.
|
|
Специфіка
використання узагальнено-особових речень.
|
|
78.
|
|
|
|
79.
|
|
Вираження головного
члена в безособових реченнях.
|
|
80.
|
|
|
|
81.
|
|
Інфінітивні
односкладні речення. Специфіка вживання і особливості вираження головного
члена.
|
|
82.
|
|
Односкладні речення
з головним членом, співвідносним із підметом (називні).
|
|
83.
|
|
Розрізнення
називних речень і двоскладних з іменним складеним присудком, вираженим прикметником.
|
|
84.
|
|
Поширені й
непоширені односкладні речення.
|
|
85.
|
|
Повні і неповні
речення.
|
|
86.
|
|
Односкладні повні і
неповні речення. Тире в неповних реченнях.
|
|
87.
|
|
Умови вживання
неповних речень. Еліптичні речення. Поняття про слова-речення.
|
|
88.
|
|
УМР. Діалог на основі
прослуханих радіо- і телепередач, що містять розповідь чи роздум дискусійного
характеру.
|
|
89.
|
|
Інтонація в
неповних реченнях. Уживання неповних речень з метою уникнення повторень.
Неповні речення в художньому і розмовному стилях.
|
|
90.
|
|
Односкладні й
неповні речення. Тренувальні вправи.
|
|
91.
|
|
Контрольна робота №6. Односкладні й неповні речення. Тестування.
|
|
Речення,
ускладнені однорідними членами, звертаннями, вставними словами, словосполученнями,
реченнями, відокремленими членами
|
|||
92.
|
|
Однорідні члени
речення. Поширені й непоширені однорідні члени. Кома між однорідними членами.
|
|
93.
|
|
Однорідні члени
речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв'язком.
|
|
94.
|
|
Інтонація і
сполучники сурядності (єднальні, протиставні, розділові, градаційні,
приєднувальні) в реченнях з однорідними членами.
Розділові знаки в
реченнях з однорідними членами.
|
|
95.
|
|
Речення з кількома
рядами однорідних членів.
|
|
96.
|
|
УМР. Навчальне
читання науково-публіцистичного тексту розповіді з елементами опису пам’ятки
архітектури.
|
|
97.
|
|
Однорідні
означення, відмінність їх від неоднорідних.
|
|
98.
|
|
УМР. Стислий усний
переказ тексту публіцистичного стилю (у тому числі на основі прослуханих
радіо- і телепередач).
|
|
99.
|
|
|
|
100.
|
|
Узагальнювальні
слова в реченнях з однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних
слів. Двокрапка і тире в реченнях з узагальнювальними словами при однорідних
членах речення.
|
|
101.
|
|
|
|
102.
|
|
УМР. Вибірковий
письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і
культури в публіцистичному стилі.
|
|
103.
|
|
|
|
104.
|
|
Аналіз письмового
переказу. Контрольне читання мовчки.
|
|
105.
|
|
Речення із
звертаннями. Звертання поширені і
непоширені. Способи вираження звертання.
|
|
106.
|
|
Інтонація речень із
звертанням. Риторичні звертання.
|
|
107.
|
|
Розділові знаки при
звертанні. Поняття про вокативні речення.
|
|
108.
|
|
Контрольна робота №7. Речення з однорідними членами та
звертаннями. Тестування.
|
|
109.
|
|
УМР. Підготовка до
контрольного письмово переказу.
|
|
110.
|
|
Контрольний письмовий переказ публіцистичного
тексту.
|
|
111.
|
|
|
|
112.
|
|
УМР. Аналіз
контрольного переказу. Розділові знаки при звертаннях. Тренувальні вправи.
|
|
113.
|
|
Речення з вставними
словами. Групи вставних слів. Слова, що ніколи не бувають вставними.
|
|
114.
|
|
Речення, ускладнені
вставленими синтаксичними конструкціями. Особливості вживання їх у різних
стилях.
|
|
115.
|
|
|
|
116.
|
|
Речення з
відокремленими членами.
Поняття про
відокремлення. Основні умови відокремлення другорядних членів речення.
|
|
117.
|
|
Відокремлені
узгоджені означення. Поширене відокремлене означення, виражене
дієприкметниковим і прикметниковим зворотами.
|
|
118.
|
|
Неузгоджені відокремлені
означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях.
|
|
119.
|
|
Відокремлена
прикладка як особлива форма означення. Вираження поширених і непоширених
відокремлених прикладок.
|
|
120.
|
|
Відокремлення
додатків зі словами крім, окрім, за
винятком.
|
|
121.
|
|
УМР. Усний твір
роздум дискусійного характеру на основі переглянутих телепередач.
|
|
122.
|
|
|
|
123.
|
|
Відокремлені
обставини. Способи вираження поширених і непоширених відокремлених обставин.
|
|
124.
|
|
Поширена
відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом.
|
|
125.
|
|
Уточнювальні слова
і словосполучення. Способи вираження уточнювальних слів і словосполучень, їх
синтаксична роль.
|
|
126.
|
|
УМР. Письмовий
твір-розповідь з елементами роздуму в публіцистичному стилі.
|
|
127.
|
|
|
|
128.
|
|
Аналіз письмового
твору. Контрольний диктант.
|
|
Повторення
в кінці року відомостей про речення.
Пунктограми
у простому реченні
|
|||
129.
|
|
Розділові знаки у
простому реченні. Тире між підметом і присудком. Пунктограми в неповному
реченні. Узагальнення і систематизація знань. Тренувальні вправи.
|
|
130.
|
|
|
|
131.
|
|
Кома, тире і двокрапка
в реченнях з однорідними членами й узагальнювальними словами при них.
Тренувальні вправи.
|
|
132.
|
|
|
|
133.
|
|
Пунктограми при
відокремлених членах речення. Розділові знаки в реченнях зі звертаннями.
Тренувальні вправи.
|
|
134.
|
|
|
|
135.
|
|
Контрольна робота №8. Речення, ускладнені вставними і вставленими
конструкціями і відокремленими членами. Пунктограми у простому реченні.
Тестування.
|
|
136.
|
|
УМР. Підготовка до
контрольного письмового твору.
|
|
137.
|
|
Контрольний твір-роздум на морально-етичну чи
суспільну теми в публіцистичному стилі.
|
|
138.
|
|
|
|
139.
|
|
Аналіз контрольного
твору. Контрольне аудіювання.
|
|
140.
|
|
Підсумковий урок в
кінці року.
|
|