Загальна кількість переглядів сторінки

http://www.clocklink.com/clock_history

пʼятниця, 5 лютого 2016 р.

Календарно-тематичне планування з української мови для 8 класу з поглибленим вивченням курсу

Календарно-тематичне планування з української мови для 8 класу
 з поглибленим вивченням курсу


Пор. №
Дата
Тема уроку
Примітки
І семестр
Вступ
1.      

Розвиток української мови. Мова – найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу.

2.      

Мовні норми. Мовленнєві помилки.

Повторення та узагальнення вивченого. Розділи науки про мову та  мовні одиниці. Частини мови. Самостійні частини мови, їх значення, морфологічні ознаки і синтаксична роль. Службові частини мови. Вигук.
3.      

Принципи поділу іменників на відміни та групи. Відмінювання іменників. Написання відмінкових закінчень іменників

4.      

УМР. Повторення відомостей про мовлення, текст, стилі і типи мовлення. Визначення теми, основної думки тексту.

5.      

Групи прикметників за значенням. Ступені порівняння прикметників. Відмінювання прикметників.

6.      

УМР. Навчальне критичне аудіювання тексту науково-популярного стилю з елементами опису пам’ятки архітектури.

7.      

УМР. Діалог. Структура діалогу, репліки. Використання формул мовленнєвого етикету в діалозі. Тема розмови.

8.      

УМР. Стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.

9.      


10.  

Написання відмінкових закінчень прикметників. Правила правопису складних прикметників.

11.  

Граматичні зв'язки числівників з іменниками. Орфограми в числівниках і займенниках. Особливості вживання займенників у мовленні.

12.  

Дієвідмінювання дієслів. Написання особових закінчень дієслів. Способи творення та правопис прислівників.

13.  

Службові частини мови. Морфологічний аналіз. Правопис і виділення вигуків у тексті.

14.  

УМР. Особливості побудови опису місцевості, пам’яток історії і культури.

15.  

УМР. Жанри мовлення: оповідання, інформаційне повідомлення.

Синтаксис і пунктуація
16.  

Синтаксис української мови як учення про будову речень і словосполучень. Основні одиниці синтаксису — речення і словосполучення.

17.  

Пунктуація як учення про систему правил уживання розділових знаків у тексті. Поняття пунктограми. Типи пунктограм.

18.  

 Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в попередніх класах. Синтаксис і пунктуація. Тестування.

Словосполучення і речення
19.  

Словосполучення. Головні ознаки синтаксичного словосполучення. Відмінність синтаксичних словосполучень від лексичних і фразеологічних.

20.  

Будова словосполучень. Смислові відношення в словосполученні. Типи синтаксичних словосполучень за вираженням головного слова. Лексична і граматична сполучуваність слів.

21.  


22.  

УМР. Ділові папери. Протокол. Особливості побудови.

23.  

Сурядний і підрядний зв'язки слів. Типи підрядного зв'язку: узгодження, керування, прилягання.

24.  


25.  

Прийменникові і безприйменникові словосполучення. Словосполучення з головним словом, що вимагає різних відмінкових форм, з прийменником і без нього.

26.  

УМР. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і культури в науковому стилі.

27.  


28.  

Синонімічність словосполучень різного типу та словосполучень і слів.

29.  

  Контрольна робота №2. Словосполучення. Тестування.

Речення як комунікативна одиниця
30.  

Речення як комунікативна одиниця. Основні ознаки речення: предикативність, інтонаційна і смислова завершеність, модальність.

31.  

Типи речень за метою висловлювання. Речення розповідні, питальні та спонукальні. Інтонаційні і структурні особливості розповідних, питальних і спонукальних речень. Розділові знаки в кінці речення (повторення).

32.  

УМР. Стислий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі.

33.  


34.  

Аналіз письмового переказу. Контрольне читання мовчки.

35.  

Розповідні, стверджувальні та заперечні речення. Загальнозаперечні і частковозаперечні речення.

36.  


37.  

Риторично-питальні, власне питальні, питально-спонукальні речення.

38.  


39.  

Окличні речення: розповідно-окличні, питально-окличні, спонукально-окличні.

40.  


41.  

Поширені і непоширені речення. Прості і складні речення. Розділові знаки у простому і складному реченнях

42.  

Порядок слів у простому реченні. Інверсія в простих реченнях. Поняття про активний і пасивний зворот.

43.  

  Контрольна робота №3. Речення як комунікативна одиниця. Тестування.

44.  

УМР. Підготовка до контрольного докладного переказу художнього тексту із творчим завданням.

45.  

Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.

46.  


47.  

УМР. Аналіз контрольного переказу. Виразне читання вголос художнього тексту.

Просте речення (початок)
48.  

Двоскладне просте речення. Структурні особливості простого речення. Головні члени речення – підмет і присудок.

49.  

УМР. Усний твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).

50.  


51.  

Простий дієслівний присудок. Тире між підметом і присудком.

52.  

Складений присудок. Іменний складений присудок. Способи його вираження. Зв'язка в іменному складеному присудку. Форми іменної частини складеного присудка.

53.  


54.  

Дієслівний складений присудок. Способи вираження його. Характер зв'язки в дієслівному складеному присудку.

55.  

Зв'язок простого і складеного присудка з підметом. Складний присудок.

56.  

УМР. Письмовий твір-оповідання на основі почутого (з обрамленням).

57.  


58.  

Аналіз письмового твору-оповідання. Контрольний диктант.

59.  

  Контрольна робота №4. Просте речення. Головні члени речення. Тестування.

60.  

Підготовка до контрольного твору-опису місцевості на основі особистих вражень в художньому стилі.

61.  

Контрольний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.

62.  


63.  

УМР. Аналіз контрольного твору. Контрольне аудіювання.

64.  

Підсумковий урок за І семестр.

ІІ семестр
Просте речення (продовження)
65.  

Другорядні члени речення. Додаток, означення, обставини.

66.  

Означення. Узгоджені і неузгоджені означення. Способи їх вираження. Розмежування неузгоджених означень і приіменних додатків.

67.  

Додаток. Придієслівні та приіменні додатки. Прямі й непрямі додатки. Способи вираження їх.

68.  

Обставини. Типи обставин за значенням. Способи вираження їх.

69.  

УМР. Вивчальне читання (практично). Тематичні виписки.

70.  

УМР. Конспектування як різновид стислого переказу прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.

71.  

Розрізнення обставин і додатків; обставин, додатків і неузгоджених означень.

72.  


73.  

Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комою.

74.  

  Контрольна робота №5. Другорядні члени у простому реченні. Тестування.

Односкладні і неповні речення
75.  

Односкладні речення з головним членом, співвідносним із присудком. Означено-особові речення.

76.  

Неозначено-особові односкладні речення.

77.  

Специфіка використання узагальнено-особових речень.

78.  


79.  

Вираження головного члена в безособових реченнях.

80.  


81.  

Інфінітивні односкладні речення. Специфіка вживання і особливості вираження головного члена.

82.  

Односкладні речення з головним членом, співвідносним із підметом (називні).

83.  

Розрізнення називних речень і двоскладних з іменним складеним присудком, вираженим прикметником.

84.  

Поширені й непоширені односкладні речення.

85.  

Повні і неповні речення.

86.  

Односкладні повні і неповні речення. Тире в неповних реченнях.

87.  

Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення. Поняття про слова-речення.

88.  

УМР. Діалог на основі прослуханих радіо- і телепередач, що містять розповідь чи роздум дискусійного характеру.

89.  

Інтонація в неповних реченнях. Уживання неповних речень з метою уникнення повторень. Неповні речення в художньому і розмовному стилях.

90.  

Односкладні й неповні речення. Тренувальні вправи.

91.  

 Контрольна робота №6. Односкладні й неповні речення. Тестування.

Речення, ускладнені однорідними членами, звертаннями,  вставними словами, словосполученнями, реченнями, відокремленими членами
92.  

Однорідні члени речення. Поширені й непоширені однорідні члени. Кома між однорідними членами.

93.  

Однорідні члени речення зі сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв'язком.

94.  

Інтонація і сполучники сурядності (єднальні, протиставні, розділові, градаційні, приєднувальні) в реченнях з однорідними членами.
Розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

95.  

Речення з кількома рядами однорідних членів.

96.  

УМР. Навчальне читання науково-публіцистичного тексту розповіді з елементами опису пам’ятки архітектури.

97.  

Однорідні означення, відмінність їх від неоднорідних.

98.  

УМР. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (у тому числі на основі прослуханих радіо- і телепередач).

99.  


100.                    

Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Синтаксична роль узагальнювальних слів. Двокрапка і тире в реченнях з узагальнювальними словами при однорідних членах речення.

101.                    


102.                    

УМР. Вибірковий письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії і культури в публіцистичному стилі.

103.                    


104.                    

Аналіз письмового переказу. Контрольне читання мовчки.

105.                    

Речення із звертаннями. Звертання поширені і непоширені. Способи вираження звертання.

106.                    

Інтонація речень із звертанням. Риторичні звертання.

107.                    

Розділові знаки при звертанні. Поняття про вокативні речення.

108.                    

 Контрольна робота №7. Речення з однорідними членами та звертаннями. Тестування.

109.                    

УМР. Підготовка до контрольного письмово переказу.

110.                    

Контрольний письмовий переказ публіцистичного тексту.

111.                    


112.                    

УМР. Аналіз контрольного переказу. Розділові знаки при звертаннях. Тренувальні вправи.

113.                    

Речення з вставними словами. Групи вставних слів. Слова, що ніколи не бувають вставними.

114.                    

Речення, ускладнені вставленими синтаксичними конструкціями. Особливості вживання їх у різних стилях.

115.                    


116.                    

Речення з відокремленими членами.
Поняття про відокремлення. Основні умови відокремлення другорядних членів речення.

117.                    

Відокремлені узгоджені означення. Поширене відокремлене означення, виражене дієприкметниковим і прикметниковим зворотами.

118.                    

Неузгоджені відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях.

119.                    

Відокремлена прикладка як особлива форма означення. Вираження поширених і непоширених відокремлених прикладок.

120.                    

Відокремлення додатків зі словами крім, окрім, за винятком.

121.                    

УМР. Усний твір роздум дискусійного характеру на основі переглянутих телепередач.

122.                    


123.                    

Відокремлені обставини. Способи вираження поширених і непоширених відокремлених обставин.

124.                    

Поширена відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом.

125.                    

Уточнювальні слова і словосполучення. Способи вираження уточнювальних слів і словосполучень, їх синтаксична роль.

126.                    

УМР. Письмовий твір-розповідь з елементами роздуму в публіцистичному стилі.

127.                    


128.                    

Аналіз письмового твору. Контрольний диктант.

Повторення в кінці року відомостей про речення.
Пунктограми у простому реченні
129.                    

Розділові знаки у простому реченні. Тире між підметом і присудком. Пунктограми в неповному реченні. Узагальнення і систематизація знань. Тренувальні вправи.

130.                    


131.                    

Кома, тире і двокрапка в реченнях з однорідними членами й узагальнювальними словами при них. Тренувальні вправи.

132.                    


133.                    

Пунктограми при відокремлених членах речення. Розділові знаки в реченнях зі звертаннями. Тренувальні вправи.

134.                    


135.                    

 Контрольна робота №8. Речення, ускладнені вставними і вставленими конструкціями і відокремленими членами. Пунктограми у простому реченні. Тестування.

136.                    

УМР. Підготовка до контрольного письмового твору.

137.                    

Контрольний твір-роздум на морально-етичну чи суспільну теми в публіцистичному стилі.

138.                    


139.                    

Аналіз контрольного твору. Контрольне аудіювання.

140.                    

Підсумковий урок в кінці року.