Загальна кількість переглядів сторінки

http://www.clocklink.com/clock_history

понеділок, 21 грудня 2015 р.

Самостійна робота з теми: "Речення як основна синтаксична одиниця" 11 клас


Самостійна робота з теми: "Речення як основна синтаксична одиниця"
11 клас
1. Неповне речення, в якому пропущений член можна відтворити зі змісту самого неповного речення, є в тексті:
А Данило налягає на двері плечем, Кузька лапами, і вони, гучно зарипівши, відчиняються.
Б За зиму сторожка постаріла, дужче вгрузла в землю. Зараз тут сутінь та вистояний за зиму холод.
В Ондатра почула це і пірнула додому. Та ненадовго.
Г Про добро пишуть на піску, а про зло – на камені.
2. . Ускладненим є речення (розділові знаки пропущено):
А Навіть у найнебезпечніші часи не припинявся цей відомий далеко за межами України торговельний промисел на волах.
Б Кузька зіщулився принишк боячись навіть поворухнутися.
В Вони не могли забути свою овіяну степовими вітрами чумацьку молодість.
Г за сіллю і приїжджали на волах крамарі-чумаки із центральних районів України.
3. Розповідним є речення:


А Вас попросили зателефонувати додому.
Б Випий трохи молока.
В Нам так Хочеться з вами зустрітися!
Г Нехай ваші діти і батьки будуть здоровими 


4. Поширеним є речення:


А Скрізь неприбрано.
Б Дути будуть гратися.
В Не будемо кривити душею.
Г Він вийшов сухим із води


5. Двоскладним є речення:
А У наших степах завжди було привільно вітрам і подорожнім.
Б До труднощів і незручностей степовому лицареві було не звикати.
В Дуже небезпечний для подорожніх Чорний шлях в народі прозвали Шпаковим на честь чумацького ватага Шпака.
Г Все, все було запорошено ворохами сніжинок.
Прочитайте текст. Виконайте завдання 6 – 8 до нього.
/1/ Як гарно та весело літом у полі! /2/ Ви можете цілий день слухати музику: там живе веселий музика – Коник-Стрибунець. /3/ Він на зріст не більший за дитячий мізинчик, має прехороший зелений жупан, три пари довгих ніг і жваві очиці. /4/ Маленька ямочка в землі – його хатинка. /5/ Навкруги квіточки привітно кланяються йому.
/6/ На чому ж він грає? /7/ Може, він співає ротом, як пташеня? /8/ Ні, це не так. /9/ Він уміє грати своїми крильцями, схожими на прозорі вітрила, і цвірінчати цілий день.
6. Односкладним є речення:


А 1
Б3
В5
Г6


7. Складним є речення:


А 2
Б3
В5
Г9


8. Розповідним окличним є речення:


А1
Б3
В5
Г6


9. Односкладним є речення:


А Щось незбагненне і потаємне є в чарах природи.
Б Стою по коліна в снігу зачарований.
В Не проїде тут ніхто, не пройде.
Г Не раз у сні являється мені, о люба, образ твій, такий чудовий.
Д То була тиха ніч чарівниця.


10. Неповне речення містить текст:
А За що ж, - хто-небудь попитає, - Зозуля Півня вихваляє?
Б В село із лісу Вовк забіг… Не думайте, що в гості, братця!
В Ні, в гості Вовк не забіжить; а він прибіг, щоб де-небудь сховаться.
Г Я хочу попрохать, щоб хто мене сховав у сей недобрий час.
Д – Проси мерщій Степана, він добрий чоловік, - Кіт Вовкові сказав.
11. Окличним є речення (розділові знаки пропущено):
А Скільки я намалюю етюдів з натури серед білого царства снігів
Б На випадок тривалої облоги чим годувати киян
В Тож мабуть нам треба просити допомоги в короля угорців Бели
Г Найновіше Сіроманчику кидайся і лети скільки сили щодуху до лісу
Д Після кожного снігопаду треба буде наробити в усі кінці безліч слідів


12. Спонукальним є речення (розділові знаки пропущено):


А Які прекрасні ці квіти
Б Хто допоміг тобі підготуватись до контрольної роботи
В Нехай здійсняться ваші мрії
Г Що за краса навкруги
Д Гарно як у лісі


13. Укажіть відповідність між реченням та його характеристикою.


А просте, ускладнене однорідними членами
Б просте, ускладнене відокремленим означенням
В просте, ускладнене відокремленою обставиною
Г складне





  1. Кінь, перервавши уздечку, щосили подався по дорозі вбік села.
  2. То були кроки осені, чи луни, чи печалі його.
  3. Вода, затягнута тремкими скалками льоду, була схожа на застигле блакитне шумовиння.
  4. Король Бела, гадаю, не відмовить прислати військо на поміч.
  5. У житі синіли волошки та сокирки, червоніла квітка польового маку.





14. Складним є речення (розділові знаки пропущено):


А Арсен зігрітий сонцем куняв у човні то підводячи то опускаючи голову.
Б Старий Арсен уже не ходив на річку але часом згадував Ласочку.
В Арсенові набридало дивитися на нерухомі поплавки і він часто-густо засинав.
Г Але самі чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості і веселого настрою.
Д Лисиця задріботіла передніми лапами замолотила хвостом по землі й лягла.


Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 15 – 17.
/А/ Михайлик став протискуватись між козаками, виглядаючи Бородавку. /Б/Ніби відчувши його погляд, кошовий оглянувся. /В/ Тінь посмішки скривила пошерхлі губи. /Г/ - Ти про батька, напевно, питати прийшов? /Д/ - А ви скажете? /Е/ - Не скажу… не знаю. /Є/ Щось інше спитай.
15. Ускладненими є речення:
А Б В Г Д Е Є
16. Непоширеними є речення:
А Б В Г Д Е Є
17. Односкладними є речення:

А Б В Г Д Е Є